نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دولت به تنهایی قادر به حل مشکل بیکاری نیست

 قاسمی شامگاه دوشنبه در نخستین اجلاس سراسری خیران حامی فناوری در دانشگاه الزهرا (س) افزود: استفاده از سرمایه ایرانیان خارج از کشور، چه مادی و چه معنوی، باید با ایجاد اعتماد سازی همراه باشد. وی با بیان اینکه جمع خیران حامی فناوری، علاقه مند به جلب سرمایه های داخلی و خارجی و تبدیل علم به ثروت است، گفت: خیران آمادگی سرمایه گذاری در عرصه های فناوری را دارند.

مدیرعامل مجمع خیران حامی فناوری در ادامه با اشاره به اینکه سه مولفه در تولید کالا و خدمات، دانش و علم و تولید فکر، فناوری و تکنولوژی و سرمایه مالی است، گفت: هدف مجمع خیران اتصال این حلقه های فناوری در کشور و خارج از کشور است.
وی فکر را پایه و اساس تولید فناوری دانست و در این خصوص خاطر نشان کرد: ریسک پذیری و خطر کردن یکی از ابزارهای تولید فناوری است.
مشاور ارشد قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار داشت: پایه و ریشه تمام اختراعات مبتنی بر ریسک پذیری و قدم گذاشتن در راه جدید است تا جوانان بتوانند رشد نمایند.
وی در پایان تصریح کرد: حمایت های مالی خیرین صرف تحقیقات کاربردی، ساخت نمونه اولیه، خرید انبوه نمونه ها و مشارکت اقتصادی در طرح هایی که با هدف تجاری سازی باشد، می شود.
نخستین مجمع خیران حامی فناوری با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات موسس خیران در شامگاه دوشنبه 26 مهر ماه جاری در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل