نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف آثار مهم راه ابریشم در قزاقستان

به گزارش سیناپرس، مقامات باستان شناسی قزاقستان ویدیویی با عنوان قزاقستان: ۴۰ کیلومتر تاریخ، منتشر کردند که در آن یافته های باستان شناسی نادری که در حین عملیات ساخت و احداث جاده کشف شده است، معرفی می شوند.

بر این اساس گزارش شده است که تقریباً ۲۰ گوردخمه در حین کار عمرانی برای پروژه های جاده های آستانه و تحت حمایت بانک جهانی کشف شد. در پی شناسایی آثار فوق، پیمانکار به مسئولان باستان شناسی اطلاع داده و  تمام اقدامات را برای حفظ کاوش های باستان شناسی و انتقال بعدی آن به موزه انجام شد.

وجود گوردخمه های متعدد و سکونتگاه های باستانی در این منطقه نشان دهنده اهمیت تاریخی و سکونت طولانی بشر در ان است و شواهد باستان شناسی نشان می دهد انسان هایی از عصر برنز در این محوطه زندگی می کردند.  

یکی از مهمترین آثار شناسایی شده در محوطه تاریخی فوق، آثار جاده ابریشم در قرن ۱۰ تا ۱۴ میلادی است که در این دوره جوامع ساکن در منطقه آلماتی بخشی از مسیرهای تجاری جاده ابریشم شدند. به گزارش سیناپرس، در حال حاضر باستان شناسان در حال بررسی و مطالعه آثار کشف شده از این منطقه بوده و با توجه به وسعت پروزه راهسازی فوق که قرار است طی آن ۱۴۸۳ کیلومتر جاده جدید ساخته شود، احتمال مواجه شدن با آثار باستانی مشابه، بسیار زیاد است.

در حال حاضر اداره باستان شناسی قزاقستان قصد دارد نشریه ای با عنوان ۴۰ کیلومتر تاریخ در مورد این پروژه جاده منتشر کند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: astanatimes
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل