نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش قیمت انرژی خورشیدی در گرو جهانی شدن

به گزارش سیناپرس، نتایج پژوهش های جدید نشان می دهد که جهانی شدن زنجیره تامین سلول های خورشیدی در مقایسه با رویکرد ملی که در آن منابع تولید کنندگان سلول ‌های خورشیدی خارجی (ماژول‌های فتوولتائیک) محدود است، می ‌تواند میلیاردها دلار در هزینه‌های نصب صرفه ‌جویی کند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد: کشورها اغلب از تولید انرژی های تجدید پذیر داخلی حمایت می کنند و این حمایت ها معمولا با سیاست هایی اجرا می شوند که هدفشان بومی سازی رشد و مزایای اشتغال از صنعت انرژی های تجدیدپذیر است.

با این حال، پژوهشگران معتقدند برای کاهش انتشار کربن جهانی در مقیاس کافی، انرژی های تجدیدپذیر باید به سرعت و به طور گسترده به کار گرفته شود و بنابراین تجهیزات مرتبط با این فناوری ها باید مقرون به صرفه باشد.

طی این پژوهش ها، گنگ هی و همکارانش تفاوت هزینه ‌های استقرار سلول ‌های خورشیدی را بین رویکرد های عرضه محلی و جهانی در بازارهای اصلی مقایسه می ‌کنند. آن ها محاسبه می کنند که بازار جهانی سلول های خورشیدی باعث صرفه جویی ۲۴ میلیارد دلاری نصابان در ایالات متحده آمریکا، ۷ میلیارد دلار در آلمان و ۳۶ میلیارد دلار در چین بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ شده است.

این آمارها همچنین نشان می دهد میزان رشد بازار سلول های خورشیدی ۲۵ درصد در سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سناریوهای زنجیره تامین جهانی شده بیشتر است.

به گزارش سیناپرس، این تحقیق اولین تخمین کمی از هزینه‌ های صرفه‌ جویی شده از طریق زنجیره ‌های تامین یکپارچه جهانی را در مقایسه با تولید سلول ‌های خورشیدی کاملاً داخلی ارائه می ‌کند.

نویسندگان نتیجه می ‌گیرند:سیاست های مقابله با تغییرات آب و هوایی باید در عین در نظر داشتن توزیع منافع حاصل از صنعت انرژی ‌های تجدید پذیر، راه‌ هایی را در نظر بگیرد که می تواند هزینه ‌ها را به طور قابل ‌توجهی از طریق زنجیره‌های عرضه جهانی کاهش داد.
شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی Nature منتشر شده و در اختیار محققان قرار دارد.

مترجم: حمید تعالی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل