راه‌اندازی آزمایشگاه Cryo-SEM برای نمونه‌های زیستی

شرکت کروم (Quorum) اخیرا واحد آنالیز و میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) خود را راه‌اندازی کرده است. این افتتاح رسمی با شرکت میکیو تاکاچی از شرکت هیتاچی انجام شده است. این واحد با همکاری شرکت کروم و هیتاچی و همچنین شرکت اکسفورد اینسترومنت راه‌اندازی و تجهیز شده است.
در این واحد آنالیز یک میکروسکوپ نشرمیدانی FESEM که با شناساگر اشعه ایکس جدید آکسفورد یعنی Max150 مجهز شده وجود دارد و همچنین یک سیستم آماده‌سازی کرایو کروم نیز در این واحد قرار داده شده است.
لی هوول مدیر شرکت کروم تکنولوژیز می‌گوید: « این واحد Cryo-SEM ما حصل 40 سال تجربه ما در راه‌اندازی فناوری اماده‌سازی نمونه است. این دستگاه FE-SEM مجهز به EDS می‌تواند برنامه‌های تحقیق و توسعه را تسریع کرده و به محققان ما برای انجام برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی کمک شایانی خواهد کرد.»
مشتریان مختلفی از سراسر جهان می‌توانند آماده‌سازی، تصویربرداری و تحلیل نتایج خود را با استفاده از این واحد میکروسکوپی جدید انجام دهند.
لی می‌افزاید: « این واحد تحقیقات و انالیز با همکاری شرکت‌های آکسفورد، هیتاچی و کروم راه‌اندازی شده است. هدف اصلی از راه‌اندازی این مرکز، ایجاد واحدی برای توسعه روش‌های آماده‌سازی کرایوژنیک و کاربردهای آن است. در این واحد از Cryo EDS برای تحقیقات علوم‌زنده و مواد نرم می‌توان استفاده کرد. اما از این که چنین شرایطی را برای مشتریان و محققان فراهم کرده‌ایم خوشحال هستیم.»
شرکت هیتاچی یک خلاء بسیار قوی به همراه سیستم شناساگر الکترونی بسیار حساس در این دستگاه قرار داده که امکان کار در ولتاژهای بسیار پایین و ایجاد قدرت تفکیک بالا در را یکجا فراهم می‌کند. امکان کار در ولتاژ کم برای تحقیقات روی مواد زیستی بسیار ایده‌آل است.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،مایک دیکسون از شرکت هیتاچی می‌گوید: « این همکاری مشترک با شرکت کروم موجب راه‌اندازی یک واحد انالیز Cryo-SEM شده است که می‌تواند با کنتراست بالا اطلاعات ارزشمندی از نمونه‌های زیستی فراهم کند.