تولید خربزه،هندوانه و طالبی با طعم شیرین

به گزارش سیناپرس، بیشتر مردم جهان از طعم صیفی جاتی همچون خربزه و طالبی و هندوانه لذت برده و از آن استقبال می کنند اما آمارها نشان می دهد تنها در ۵۰ درصد موارد شما شانس خریدن یک محصول کاملا شیرین و دارای طعم مناسبی را داشته و در بسیاری از موارد یک میوه بی مزه و یا حتی تلخ و بدمزه نصیبتان می شود.

مارک لوفن، یکی از چهره های فعال در این حوزه و مدیر مجموعه تخصصی پژوهشی Delytics  در رابطه با مشکل فوق گفت:‌ در حال حاضر، شانس شما برای خریدن یک خربزه شیرین حدود ۵۰ درصد است. این واقعیت بدان معناست که هر زمان که می ‌روید و خربزه می ‌خرید، چه بخواهید چه نخواهید، گویا دارید با یک سکه شیر یا خط انداخته و به شانس متوسل می شوی. 

مجموعه Delytics یک گروه تخصصی همکار با وزارت کشاورزی و ماهیگیری کوئینزلند است که تلاش می کند به این مشکل رسیدگی کند.

به گزارش سیناپرس، برای انجام این کار، آنها یک برنامه بهبود کیفیت را طی ۱۸ ماه آغاز کرده و امیدوارند که تجربیات مثبت مصرف کنندگان را افزایش دهد.

جاناتون دیوی، مدیر اجرایی ملونز استرالیا در این رابطه گفت: در صورت موفقیت طرح مطالعاتی فوق،  استاندارد های جدید تقاضا برای هندوانه، طالبی و خربزه ایجاد شده و مزایایی را برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فراهم می کند.
به گزارش سیناپرس، ما می دانیم که پس از یک تجربه بد غذایی، مصرف کنندگان حدود شش هفته از بازار خارج می شوند. افزایش انتظارات مصرف ‌کننده از این کیفیت و سپس افزایش خرید محصولاتی شیرین و خوش طعم، در نهایت به بازار بسیار قوی ‌تری در سراسر جهان ختم می ‌شود.

در این شرایط تولیدکنندگان عمده خربزه، طالبی و هندوانه، حمایت خود را از تلاش ‌ها برای رفع استانداردهای این محصولات ابراز کرده و امیدوارند که افزایش اعتماد مصرف‌ کننده منجر به افزایش تقاضا شود.

گفتنی است در حالی که افزایش استانداردها می‌تواند به معنای تغییر برخی شیوه‌های کشاورزی از جمله زمانی که خربزه‌ها چیده می‌شوند، باشد، کارشناسان معتقد هستند که مزایای بلندمدت آن بیشتر از هر گونه مشکلات کوتاه ‌مدت خواهد بود. این رویکرد نیازمند بازنگری کلی صنعت، شامل کل زنجیره تامین است که اجرای موفق آن، کلید موفقیت پروژه خواهد بود.

مترجم: رضوان خندان
منبع: abc.net
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا