نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روسیه از تهدید فضایی خود کوتاه آمد

به گزارش سیناپرس، چندی پیش و در پی اعمال تحریم های غرب علیه روسیه،این کشور اعلام کرد دیگر به همکاری با ایستگاه فضایی بین المللی ادامه نخواهد داد.

این موضوع به دلیل استفاده این ایستگاه از فضاپیماهای روسی برای جا به جایی و انجام مانورها بسیار مهم ارزیابی می شد اما ناسا و برخی شرکت های خصوصی فضایی همچون اسپیس ایکس اعلام کاردند به سادگی قادر به اجرای وظایف روسیه در این ایستگاه مداری خواهند بود.

به تازگی و همزمان با آغاز فرایند ساخت ایستگاه مداری روسیه، این کشورخبر از تداوم همکاری با ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۷ داد.

در این راستااعلام شد میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه دستورالعملی را امضا کرده است که به آژانس فضایی این کشور اجازه می دهد در سال ۲۰۲۳ قراردادی برای تداوم همکاری های حوزه تحقیق و توسعه  از جمله ارسال خدمه و محموله به ایستگاه فضایی بین المللی در سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ منعقد کند. سند مربوطه روز چهارشنبه در درگاه اطلاعات حقوقی بارگذاری شد.

به گزارش سیناپرس، در این سند آمده است: آژانس فضایی روسیه مجاز است در سال ۲۰۲۳ یک قرارداد دولتی برای انجام کارهای تحقیق و توسعه منعقد کند که شامل کنترل پرواز ایستگاه فضایی بین‌المللی و ایستگاه مداری روسیه، اجرای برنامه برای تحقیقات و آزمایش ‌های علمی و کاربردی، پشتیبانی لجستیکی برای عملیات خواهد بود.

این خدمات عمدتا برای سرویس دهی به بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی و ایستگاه مداری این کشور، پشتیبانی فنی و حمل و نقل برای بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی و ایستگاه مداری جدید و پشتیبانی از آموزش ‌های مبتنی بر شبیه‌ سازی خدمه فضایی خواهد بود.
گفتنی است بخشی از این عملیات تحقیق و توسعه مربوط به حمل و نقل و پشتیبانی فنی برای بخش روسی ایستگاه بین المللی فضایی خواهد بود.

به گفته مقامات ارشد آژانس فضایی روسیه، نتایج مورد انتظار به شرح زیر است: حمل و نقل و پشتیبانی فنی برای بخش روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷  از جمله تحویل خدمه و تجهیزات به ایستگاه و بازگشت خدمه روسی به زمین و همچنین تحویل سوخت به ایستگاه فضایی بین‌المللی. 

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل