نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نحوه کاریابی در کشورهای دیگر چگونه است؟

دانشی که با کار به دست می‌آورید، شانس پیشرفت حرفه‌ای و زندگی شخصیتان را افزایش می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم درباره کاریابی در کشورهای دیگر و نکاتی صحبت کنیم که برای کار در این کشورها به آنها نیاز خواهیدداشت.

کاریابی در کشورهای دیگر

کاریابی در کشورهای دیگر می‌تواند فرایندی طولانی باشد، بنابراین آشنایی با مسیر می‌تواند مشکلات موجود در مسیر را کاهش داده و ارضای شرایط مورد نیاز را تضمین کند. گام‌های کاریابی در کشورهای دیگر در اینجا آورده شده است:

نوع شغلی که می‌خواهید را مشخص کنید

قبل از پیدا کردن کار، باید موقعیتی که به دنبالش هستید، صنعتی که می‌خواهید واردش شوید و مهارتی که به یادگرفتنش علاقه دارید را مشخص کنید. تعیین موقعیت کاری مناسب، با محدود کردن بازه این پارامترها ساده‌تر می‌شود. فاکتورهای دیگری که باید در کاریابی مد نظر قرار داد عبارتند از: کشور مدنظرتان و مدت زمان اجازه کار در آن.

کشور مدنظرتان را انتخاب کنید

موقعیت‌های کاری مختلفی در کشورهای سراسر جهان برای نیروهای متخصص خارجی وجود دارند. بعد از انتخاب حوزه کاری مدنظرتان، به دنبال کشوری باشید که دستیابی به این انتخاب را ساده‌تر از قبل کند.

کاری که دوست دارید را پیدا کنید

بعد از مشخص شدن نوع کار و محل مدنظرتان، فرایند کاریابی را آغاز کنید. چند مورد از منابع کاریابی در کشورهای دیگر در اینجا آورده شده است:

رسانه‌های خارجی

آشنایی با سمت و سوی صنایع به شما در پیدا کردن کار مدنظرتان کمک می‌کند. دنبال کردن محتواهای رسانه های خارجی می‌تواند به شما در آشنایی بیشتر با فرهنگ و رویدادهای جاری کشور آشنا شوید و در صورت مطرح شدن در مصاحبه بتوانید درباره آن اظهار نظر کنید.

رسانه‌های اجتماعی و تشکیل شبکه ارتباطی

از حساب‌های خود در شبکه اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری قصدتان از پیدا کردن کار در کشورهای خارجی استفاده کنید. بعلاوه می‌توانید از این شبکه‌ها برای پیدا کردن کار، ایجاد ارتباط با متخصصین، به اشتراک گذاری سوابق کاری و برندینگ استفاده کنید.

می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر تلاش‌هایتان، ارتباطات قوی‌تری را با افراد حاضر در کشور مد نظرتان ایجاد کنید. شبکه متشکل از دوستان دانشگاه، فارغ التحصیلان یا کارفرمایان می‌تواند به کسب اطلاعات ارزشمندی درباره پیدا کردن کار یا جایی برای زندگی منجر شود.

موسسه یا نمایشگاه کاریابی: بعضی موسسات کاریابی با کارفرمایان خارجی در ارتباط هستند؛ می‌توانید به موسساتی مراجعه کنید که دفاتری در کشورهای خارجی دارند و با جستجو درباره رویدادهایی که در شهر نزدیک محل زندگیتان برگزار می‌شود، با نماینده شرکت صحبت کنید.

خدمات کاریابی آنلاین: بسیاری از کارفرمایان، موقعیت های کاری آزاد را در خدمات کاریابی آنلاین به‌روزرسانی می‌کنند. خدمات کاریابی آنلاین بین‌المللی میتواند یک منبع قابل اعتماد از مشاغل مختلف در کشورهای دنیا باشد – برای دستیابی به اطلاعات جزئی تر از یک کشور به خصوص، می توانید از وبسایت‌های کاریابی آنلاین آن کشورها استفاده کنید.
استفاده از خدمات کاریابی: موسسات و خدمات کاریابی مختلف و زیادی برای کمک به فرد برای پیدا کردن کار در کشور مدنظرش وجود دارد. برای مثال اگر به دنبال کار در کانادا باشید، می‌توانید از خدمات آنها برای کاریابی در کانادا استفاده کنید.

ثبت درخواست ویزا یا اجازه کار

لازمه کار در بعضی از شرکتها داشتن ویزا یا مجوز کار است و به همین دلیل هم باید هر چه سریعتر، فرایند ثبت درخواست ویزا را – به خصوص قبل از مهاجرت به کشور مدنظرتان – آغاز کنید. گاهی لازم است که برای صدور ویزا یا مجوز کار، رضایت کارفرمای آینده را برای حمایت از خودتان داشته باشید.

برای آگاهی از توان و قصد شرکت مد نظرتان در کمک به شما در حل این مسئله، باید با آنها تماس بگیرید. می‌توانید برای کسب اطلاع از قوانین کار و کارگران به وبسایت سفارت‌های خارجی مراجعه کنید.

رزومه خود را با در نظر گرفتن کشور مدنظرتان آماده و بهینه کنید

مثالی از رزومه‌ای که برای کشور مد نظرتان آماده شده را پیدا کنید، زیر فرم تهیه رزومه ممکن است از یک کشور به کشور دیگر، متفاوت باشد. با تنظیم رزومه براساس قواعد مشخص (و حتی آماده سازی آن به زبان رسمی) کشور، به کارفرما نشان خواهید داد که آدمی پیگیر و در رابطه با موقعیت شغلی نیز کاملا جدی هستید.

رزومه‌های تهیه شده برای کشورهای امریکا، بریتانیا و حوزه اسکاندیناوی شامل تصویر و اطلاعات شخصی فرد نمی‌شود، بلکه عمدتا بر تحصیلات و تجربیات حرفه‌ای فرد متمرکز است.

رزومه‌های اروپای مرکزی اما معمولا شامل تصویر و اطلاعات شخصی (مثل ملیت، سن و جنسیت)، تجربیات کاری اخیر (به جای بیان کل سوابق فرد) نیز می‌شود.

درخواست کار دادن

فرض کنید که شما می‌خواهید به آلمان مهاجرت کنید و از خدمات کاریابی در آلمان یک موسسه استفاده کرد‌ه‌اید و آنها هم کار مدنظر شما را برایتان پیدا کرده‌اند؛ پس باید به جمع‌آوری مدارک رزومه خود بپردازید. بعد از جمع‌آوری مدارک مورد نیاز و به‌روزرسانی رزومه، از یک دوست یا عضو خانواده بخواهید تا آن را بازخوانی و ویرایش کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل