نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

به کودکان اجازه دهید هر روز بازی کامپیوتری کنند

به گزارش سیناپرس، امروزه بسیاری از والدین نگران تأثیرات بازی‌ های ویدیویی بر سلامت و رشد فرزندان خود هستند و از آنجایی که این بازی ‌ها همچنان در بین جوانان رو به گسترش است، بسیار مهم است که ما تأثیرات مثبت و منفی این بازی‌ ها را بهتر درک کنیم. 

دکتر بادر چارانی، پژوهشگر ارشد این تیم مطالعاتی و روانپزشک دانشگاه ورمونت، این یافته ها را دلگرم کننده توصیف می کند. طی مطالعات فوق، این تیم داده های اسکن مغزی نظرسنجی، شناختی و تصویربرداری ام آر آی نزدیک به ۲ هزار کودک بین ۹ تا ۱۰ ساله را تجزیه و تحلیل کرد.

نتایج این مطالعات نشان می دهد: کودکانی که در روز سه ساعت یا بیشتر بازی های ویدیویی انجام می دهند، در به خاطر سپردن اطلاعات و کنترل تکانه ها سریع تر و دقیق تر بودند.

آنها همچنین فعالیت بیشتری را در مناطقی از ماده خاکستری مرتبط با توجه و حافظه این افراد  نسبت به همسالانی که هرگز بازی نکرده بودند نشان دادند. 

محققان توضیح می دهد:تغییرات فوق ممکن است منجر به بهبود عملکرد در چالش های مرتبط شود. در مقایسه، فعالیت کمتر در نواحی بصری می تواند نشان دهنده تاثیر داشتن نگاه کردن به صفحه نمایش باشد.

به گزارش سیناپرس، دکتر چارانی در این رابطه می ‌گوید: در حالی که نمی ‌توانیم بگوییم که آیا بازی ‌های ویدیویی به طور منظم باعث عملکرد عصبی شناختی برتر می ‌شود یا خیر، باید به بررسی این تاثیرات در دوران نوجوانی و بزرگسالی در این کودکان ادامه دهیم.
در حال حاضر دستورالعمل ‌های آکادمی اطفال آمریکا انجام بازی های کامپیوتری را به میزان یک تا دو ساعت در روز برای کودکان ب توصیه می‌ کند.

شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA Network Open منتشر شده است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل