نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

منتظر خودروی الکتریکی جدید مازراتی باشید

به گزارش سیناپرس، شرکت مشهور خودرو سازی مازراتی اعلام کرد نسخه مازراتی گرانکابریو (Grancabrio) احیا شده دارای مشخصات فنی تقریباً یکسانی است. این به معنای انتخاب دو گزینه  V6 با ۴۸۹ و ۵۵۰ اسب بخار و یک خودروی الکتریکی با نشان Folgore  و ۷۴۵  اسب بخار خواهد بود.

به اعتقاد کارشناسان، با معرفی نسخه Folgore  که گرانکابریو را به اولین GT برقی در حال حاضر در بازار تبدیل کرد، شاهد حضور قدرتمند مازراتی در عرصه خودروهای الکتریکی خواهیم بود.

این خودروی جدید الکتریکی با مشخصاتی کاملا مشابه نمونه های گران توریسمو،  می تواند طی  2.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
این موضوع در حالی است که نسخه پیشرفته تروفئو با سوخت فسیلی و تنفس طبیعی که همان موتور 3.0 لیتری V6 نتتونو را دارد که در پرچمدار مازراتی MC20 یافت می شود، در 3.5 ثانیه می تواند صفر تا صد را پیموده و موضوع فوق نشان دهنده این حقیقت است که فناوری خودروهای الکتریکی با سرعتی زیاد از خودروهای احتراقی پیشی می گیرد.

ماسیمو کاپالدی، رئیس بخش محصولات جهانی مازراتی، در این رابطه گفت که گرانکابریو جدید، محصولی بسیار منحصر به فرد است که در موقعیت خود به عنوان GT کانورتیبل، فاقد رقیب بوده با موتور الکتریکی، فضای مناسب برای چهار سرنشین ارائه می دهد.

به گزارش سیناپرس، پیش بینی می شود این خودرو با قیمت نجومی بیش از ۲۰۰ هزار پوند عرضه شده و به نوعی رقیب بنتلی کانتیننتال GTC باشد.
انتظار می ‌رود این خودرو درست پس از مازراتی Granturismo جدید در آخرین مراحل سال ۲۰۲۳، در کنار نسخه الکتریکی شاسی‌بلند جدید Maserati Grecale عرضه شده و تعداد کل خودروهای برقی مازراتی را به سه محصول برساند.

گفتنی است بر اساس گزارش های رسمس گفته می شود، این شرکت ایتالیایی تا سال ۲۰۲۵ نسخه های الکتریکی Levante، Quattroporte و MC20 را معرفی خواهد کرد و از سال ۲۰۳۰ فروش مدل های مبتنی بر سوخت احتراقی را متوقف خواهد کرد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل