خداحافظی با پر فروش ترین خودروی الکتریکی رنو

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد شرکت خودروسازی رنو با یکی از نوستالژیک ترین محصولات الکتریکی خود برای همیشه خداحافظی کرده، زیرا به گفته رئیس این شرکت، تولید رنو زوئی برای همیشه متوقف شده است . در عوض این شرکت همچنان به تولید رنو کلیو و رنو کپچر ادامه خواهد داد تا بتواند خط‌ تولید جدید خودروهای کامپکت برقی خود را به رهبری رنو ۴ و ۵ که هر دو تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار می ‌شود، تکمیل کند.

فابریس کامبولیو، مدیر شرکت خودروسازی رنو این سیاست را به عنوان یک رویکرد دوگانه توصیف کرد که در آن مدل های هیبریدی و الکتریکی جدیدی برای آینده قابل پیش بینی با هم وجود دارند.به گزارش سیناپرس،البته به اعتقاد وی، موفقیت این سیاست بستگی به بازار دارد. اگر تقاضای بازار کاملاً الکتریکی باشد، این شرایط خوب است، اما پیش بینی می کنیم بسیاری از بازارها همچنان تا سال ۲۰۳۵ به دنبال خودروهای غیر الکتریکی باشند و به همین دلیل ما تولید Clio و Captur را نیز در صورت نیاز ادامه خواهیم داد. آن ها فناوری هیبریدی دارند، زیرا این راه حل مناسبی به عنوان انتخاب تکنولوژی است که برای جایگزینی موتور احتراقی معمولی انجام دادیم.

گفتنی است رنو زوئی به مدت دو سال متوالی در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ توانست عنوان پرفروش ترین خودروی برقی اروپا را به خود اختصاص دهد و تنها در فرانسه با فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه مواجه شد.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است تاریخ نهایی برای زمان پایان تولید این محصول هنوز تایید نشده است و بر اساس اطلاعات فنی موجود، رنو زوئی یک خودرو الکتریکی پنج در کوچک است که از یک باتری لیتیوم یونی ۲۲ کیلووات ساعتی بهره برده و با یک بار شارژ کامل قادر است مسافتی در حدود ۲۱۰ کیلومتر را طی کند.

تولید این خودرو در سال ۲۰۱۲ شروع شده و از سال ۲۰۱۳ به طور گسترده ای وارد بازار شده و توانست به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین خودروهای الکتریکی شود.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا