نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمايت از شركت هاى دانش بنيان فعال در حوزه شيمى

به گزارش مهر، صادقى در جلسه اى با مديران پژوهشگاه شيمى و مهندسى شيمى با تشریح وضعیت موجود اقتصادی کشور و مشکل اشتغال خیل عظیم فارغ التحصیلان جویای کار، بر لزوم رفتن به سوی اقتصاد دانش بنیان و دستیابی کشور به فناوری های مورد نیاز صنایع شیمیایی تاکید کرد.

وى بيان داشت: در اقتصاد دانش ­بنیان، تولید و بهره وری مبتنی بر دانش و فناوری است و درآمدزایی اصلی شرکت ها از راه تحقیق و توسعه و تولید و فروش فناوری است. زیرا بدون داشتن دانش و فناوری نمی‌توان تولید و صنعت کشور را رقابت‌پذیر کرد.

مشاور رئيس هيات عامل صندوق نوآورى و شكوفايى با اشاره به اینکه سالانه مبالغ هنگفتی (بیش از ۱۵ میلیارد دلار) ارز بابت واردات انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت از کشور خارج می شود، گفت، باید با برنامه ریزی و بکارگیری الگوی مشخصی برای ورود فناوری و بومی سازی آن و سرمایه گذاری مشترک خارجی، تولیدات کشور را رقابتی و به سمت توسعه صادرات حرکت کنیم تا هم رشد اقتصادی مطلوب و هم اشتغال جوانان محقق شود.

صادقی افزود: درکشور دانشگاه ها و پژوهشگاه های قوی و خوبی داریم اما آنها از نظر فناوری ضعف هستند. پژوهشگاه ها باید با تحلیل وضعیت موجود و نگاه دقیق تر، پژوهش ها را کاربردی كرده و به سمت رفع نیازهای کشور سوق دهند و اعضای هیات علمی و دانشجویان تلاشهای خود را بر حل مشکلات صنعت و تجاری سازی یافته های پژوهشی متمرکز کنند.

وی اعلام کرد: در صورتی که مجموعه پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی به سمت تجاری سازی یافته های پژوهشی و انتقال  و توسعه فناوری حرکت کند، صندوق نوآوری و شکوفائی آمادگی دارد بدون محدودیت مالی هر گونه حمایت را از شرکت های دانش بنیان در این حوزه بعمل آورد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل