افزایش تمایل جهانی به بهره گیری از سیستم های ارتباطات ماهواره ای

به گزارش سیناپرس، پاول چرنکوف، مدیر کل سیستم ماهواره ای JSC Gonets به خبرنگاران اعلام کرد که تقاضای جهانی برای بهره گیری از سیستم های ارتباط ماهواره ای با افزایش مواجه شده و سیستم ماهواره ای Gonets انتظار دارد در سال های آینده شاهد رشد تقاضا برای خدمات باشد.

چرنکوف در این رابطه گفت: ما در حال حاضر افزایش قابل توجهی در ترافیک در سیستم خود احساس می کنیم و با توجه به این روند، ما انتظار رشد بیشتری را در سال های آینده داریم.

به گفته وی، این امر متاثر از خروج چندین اپراتور ماهواره ای از سرویس دهی است. چرنکوف همچنین خاطرنشان کرد که فضاپیماهایی که شب گذشته از پایگاه فضایی وستوچنی به فضا پرتاب شدند تا حدود یک ماه دیگر در این سیستم ادغام خواهند شد.
طی این ماموریت فضایی، پرتابگر سایوز-2.1b حامل سه ماهواره Gonets-M و یک ماژول Skif-D، تحت برنامه Sfera از پایگاه فضایی وستوچنی در ساعت ۲۲:۵۷ روز شنبه به وقت مسکو به فضا پرتاب شد.

این اولین پرتاب موشک از پایگاه فضایی فوق الذکر در سال ۲۰۲۲ است. به گفته آژانس فضایی روسیه، Skif-D همچنین اولین ماژولی است که تحت برنامه Sfera به فضا پرتاب می شود.

به گزارش سیناپرس، این برنامه از سال ها پیش توسط روسیه در حال پیگیری بوده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در جلسه پرسش و پاسخ سالانه خود در ۷ ژوئن ۲۰۱۸ در مورد برنامه Sfera صحبت کرده بود. این برنامه شامل پرتاب ماهواره های ارتباطی و سنجش از راه دور زمین است. دیمیتری روگوزین، مدیر عامل سابق آژانس فضایی روسیه در آن زمان گفت که برنامه Sfera شامل پنج صورت فلکی ماهواره ای است که خدمات مخابراتی ارائه می کنند و پنج صورت فلکی دیگر نیز در این سامانه برای نظارت طراحی شده اند.

Gonets تنها سیستم ارتباطات ماهواره‌ای مدار پایین روسیه است که برای تبادل جهانی انواع مختلف اطلاعات با امکانات تلفن همراه و ثابت و همچنین سازماندهی کانال‌های بازپخش برای اهداف مختلف طراحی شده است.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع:  tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا