نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کرونا زاد و ولد را زیاد کرد

به گزارش سیناپرس، بر اساس مقاله جدید دفتر ملی تحقیقات اقتصادی که توسط هانس شواندت، اقتصاددان دانشگاه نورث وسترن در پی همه‌گیری کووید-۱۹ منتشر شد،  اعلام شد که  ایالات متحده یک افزایش جالب توجه در زمینه زاد و ولد را تجربه کرده است.

شواند و همکارانش – مارتا بیلی و جانت کوری از دانشگاه پرینستون اخیراً داده‌ های جمعیتی را تجزیه و تحلیل کردند که تمام تولدهای ایالات متحده از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ را پوشش می‌دهد. این روند افزایش زاد و ولد در اوایل سال ۲۰۲۰ شروع شده و در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت تا رشد خالص ۴۶ هزار تولد بالاتر از روند پیش از همه گیری در طول دو سال مجموعا ایجاد کند.
شواند خاطرنشان کرد:پیش ‌بینی‌های اولیه حاکی از آن بود که ممکن است ۵۰۰ هزار نوزاد کمتر در ایالات متحده به دلیل همه‌ گیری به دنیا بیایند، اما این وضعیت در واقع بسیار متفاوت با پیش بینی های ابتدایی است. 

به اعتقاد محققان انعطاف ‌پذیری ایجاد شده توسط کار از خانه، همراه با کاهش هزینه ‌های معمول در سایر زمینه ‌ها و ممنوعیت سفر،  ممکن است برخی افراد را به بچه ‌دار شدن ترغیب کرده باشد.

باید توجه داشت که نرخ زاد و ولد پیامدهای مهمی برای جامعه دارد، زیرا بر روندهای گسترده تری در اقتصاد تأثیر می گذارد. 

به گزارش سیناپرس، بسیاری از زنانی که در سال ۲۰۲۱ بچه دار شدند، تحصیلات دانشگاهی داشتند و این موضوع ممکن است به دلیل افزایش انعطاف پذیری در برنامه کاری و زمان بیشتر برای کار در خانه باشد. 

در مقابل، زنانی که تحصیلات دانشگاهی نداشتند و برخی زیرگروه‌ه ای دیگر همچنان شاهد کاهش نرخ زاد و ولد، مطابق با روندهای پیش از همه ‌گیری بودند. 

مترجم: رضوان خندان
منبع: news.northwestern.edu
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل