نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ظهور موج جدید کرونا در قاره اروپا

به گزارش سیناپرس، کشورهای اروپایی به طور رسمی شاهد شکل گیری موج جدید کرونا در پائیز امسال بوده و پیش بینی می شود شرایط در زمستان بسیار بدتر شود. بر این اساس اعلام شد یونان طی هفته گذشته شاهد ۵۵۲۴۲ مورد ابتلا بود که نسبت به هفته قبل ۸ درصد افزایش داشته است. سازمان ملی بهداشت عمومی این کشور گزارش داد که از بین عفونت های جدید، ۲۱ درصد عفونت مجدد هستند.

در این گزارش همچنین آمده است که این بازه زمانی، ۱۳۵۱ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان ها بستری شده اند که نسبت به هفته قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

در هلند، تعداد افراد کرونایی بستری شده در بیمارستان همچنان در حال افزایش است و به بالاترین حد خود از بهار رسیده است. موسسه ملی بهداشت عمومی و محیط زیست هلند گفت که ممکن است عفونت های جدید در آینده نزدیک به شدت افزایش یابد.

رادیو ملی فنلاند نیز اوایل این هفته گزارش داد که نرخ فعلی مرگ و میر ناشی از کرونا در فنلاند پنج برابر میانگین اتحادیه اروپا است. مؤسسه بهداشت و رفاه فنلاند ۲۶۱ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را در ماه اکتبر گزارش کرده است.

به گزارش سیناپرس، در بیانیه مشترکی که آژانس‌ های بهداشتی اروپایی  منتشر کردند، آمده است: اگرچه شرایط نسبت به سال گذشته بهتر است اما به طور مشخص باید پذیرفت که همه ‌گیری کووید-۱۹ هنوز به پایان نرسیده و متأسفانه شاهد افزایش دوباره آمار مبتلایان در اروپا هستیم.

هانس کلوگ، مدیر سازمان بهداشت جهانی در اروپا به همراه آندریا آمون، مدیر مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها  در بیانیه ‌ای مشترک گفتند: اقدامات آمادگی در قاره اروپا باید ادامه یابد، ما نباید غافلگیر شویم. گردش احتمالی کووید-۱۹ و آنفلوانزای فصلی، افراد آسیب پذیر را در معرض خطر بیماری شدید و مرگ قرار می دهد.

به گزارش سیناپرس،در این شرایط، اقدامات بهداشت عمومی و واکسیناسیون یکی از موثرترین ابزارهای ما در برابر هر دو ویروس محسوب می شود و برای حفاظت از آسیب پذیرترین گروه ها در صورت امکان باید تجویز همزمان واکسن های آنفلوانزا و کووید-۱۹ را در نظر گرفت.

گفتنی است وزارت بهداشت ایتالیا نیز استفاده از واکسن‌های دو ظرفیتی جدید کووید-۱۹ را برای سومین واکسن تقویت ‌کننده برای افراد آسیب‌ پذیر توصیه کرد که باید ۱۲۰ روز پس از تزریق دوم تزریق شود..

در بلژیک، مقامات بهداشتی یک برنامه زمستانی برای مهار آخرین موج تهیه کرده اند. این طرح مبتنی بر یک کمپین جدید واکسیناسیون و بازگشت استفاده از ماسک در مکان‌ های خاص است.به گزارش سیناپرس،واکسیناسیون به ویژه برای افراد بالای ۵۰ سال، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و افراد دارای نقص ایمنی توصیه می شود. واکسیناسیون علیه آنفولانزا نیز قبل از بازگشت ویروس در زمستان توصیه می شود.

طرح مقامات بلژیکی همچنین توصیه می ‌کند که افراد دارای مشکلات سلامتی باید در وسایل نقلیه عمومی و مکان‌های شلوغ سرپوشیده از ماسک FFP2 استفاده کنند.

در این شرایط، استیو راسل، مدیر خدمات بهداشت ملی بریتانیا در زمینه واکسیناسیون و غربالگری، گفت که زمستان امسال ممکن است اولین باری باشد که شاهد اثرات به اصطلاح بیماری دوگانه کرونا – آنفولانزا باشیم.

در همین حال، ارنست کویپرس، وزیر بهداشت هلند اخیرا هشدار داد: وضعیت فعلی خطرات بیشتری را به‌ ویژه برای گروه‌ های آسیب ‌پذیر مردم به همراه دارد. بنابراین به توصیه‌ های ارائه شده گوش کرده و واکسن های تقویتی بزنید.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: english.news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل