نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شناسایی نقایص خطرناک قلب جنین پیش از تولد

به گزارش سیناپرس، محققان بیمارستان بومونت، آزمایش خونی را برای زنان باردار کشف کرده ‌اند که از هوش مصنوعی و نشانگرهای زیستی مرتبط با ژنتیک برای تشخیص دقیق نقایص مادرزادی قلب جنین، قبل از تولد استفاده می ‌کند.

محققان گفته اند، ما می دانیم که وقتی نقص مادرزادی قلب زود تشخیص داده شود – به طور ایده آل قبل از تولد – نتایج می تواند به طور قابل توجهی بهبود و عوارض کاهش یابد. پژوهشگران، از قدرت هوش مصنوعی برای شناسایی و ارزیابی DNA جنینی که در جریان خون مادر در گردش است، استفاده کردند.

دانشمندان، هشدار داده اند: برای تأیید این یافته ها به مطالعات بزرگتر و آینده نگر نیاز است. با این حال، آنها افزوده اند، که این روش تشخیص کم تهاجمی، اولین گام مهم در ایجاد یک برنامه اقدام موثر است که به سرعت نوزادان در معرض خطر را در مسیر دریافت مراقبت های پزشکی و جراحی فشرده مورد نیاز قرار می دهد.

محققان توضیح داده اند: پس از تأیید، این نتایج می‌ تواند به پروتکل ‌های جدید هیجان ‌انگیز و مهم ‌تر از همه، نتایج بهبود یافته برای نوزادان و خانواده‌ های آنها منجر شود. مراحل بعدی پس از آزمایش مثبت، شامل انجام اکوکاردیوگرام قبل از تولد و تکرار آن پس از تولد برای تایید وجود و ماهیت نقص قلبی است.

پژوهشگران اظهار داشته اند:در حال حاضر سونوگرافی از قلب جنین تصویربرداری می کند، و این تنها ابزار غربالگری موجود برای تشخیص زودهنگام (قبل از تولد) نقایص مادرزادی قلب است.به گزارش سیناپرس، با این حال متأسفانه، تنها حدود نیمی از نقایص مادرزادی قلب جنین، در سونوگرافی قبل از تولد قابل شناسایی هستند.

به گزارش سیناپرس، نقایص مادرزادی، به ویژه آنهایی که از بیماری قلبی ناشی می شوند، یکی از دلایل اصلی مرگ و میر نوزادان هستند. این نقایص، شامل سوراخی در قلب یا سایر نقص های مادرزادی بالقوه کشنده قلبی است که ممکن است بر سطح اکسیژن و جریان خون در بدو تولد تأثیر بگذارد.

استعمال دخانیات، مصرف الکل، سموم محیطی و کمبود ویتامین، همگی از عوامل شناخته شده در ایجاد نقص مادرزادی قلبی هستند. محققان توضیح داده اند، این عوامل باعث تغییرات شیمیایی (اپی ژنتیک) در DNA می شوند که می توانند بر عملکرد ژن های حیاتی برای رشد قلب تاثیر بگذارد.

محققان اضافه کرده اند: تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی DNA در گردش (از جمله جنین) استخراج شده از خون مادر، ما را قادر می‌ سازد تا به طور موثر میلیاردها قطعه اطلاعات را در ژنوم بررسی کنیم. این اطلاعات، شامل شناسایی سریع پیش ‌بینی ‌کننده ‌های خاص نقص قلبی احتمالی جنین و جداسازی آن ‌هایی است که نیاز به نظارت مداوم دارند.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله American Journal of Obstetrics and Gynecology منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل