نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ناسا پروژه راهپیمایی فضایی را از سر می گیرد

به گزارش سیناپرس، ناسا با تکمیل بررسی لایه نازکی از رطوبت که در کلاه ماتیاس ماورر، فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) پس از نزدیک به هفت ساعت پیاده روی فضایی پیدا شده بود، پایان داد.

در یک تحول بزرگ، آژانس فضایی ایالات متحده ناسا فاش کرد که بررسی ها را به پایان رسانده و قرار است پروژه پیاده ‌روی‌ های فضایی خارج از ایستگاه فضایی بین ‌المللی را از سر بگیرد. ناسا اولین راهپیمایی فضایی از سه راهپیمایی فضایی را در اواسط نوامبر سال جاری (آبان ماه) برنامه ریزی کرده است تا بتواند پنل های خورشیدی را نصب کند.

به گزارش وب سایت ناسا، با تکمیل این بررسی، آژانس فضایی به بررسی لایه نازکی از رطوبت که در کلاه ماتیاس ماورر، فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) پس از نزدیک به هفت ساعت پیاده روی فضایی پیدا شده بود، پایان داد.

این فضانورد در حال آماده شدن برای نصب پانل خورشیدی جدید در نزدیکی آزمایشگاه میکروگرانش بود. پس از اتمام پیاده ‌روی فضایی، خدمه ایستگاه کلاه ماورر را بررسی کرده و سپس با هماهنگی تیم ناسا در مرکز فضایی جانسون هیوستون، داده‌ها را جمع ‌آوری کردند.

به گزارش سیناپرس، ناسا که این اتفاق را یک رویداد تماس نزدیک خواند، تمام راهپیمایی ‌های فضایی بخش عملیاتی را تا زمان تکمیل کاوش لغو کرد. این نمونه آب موجود در کلاه به زمین و ماموریت SpaceX Crew-3 بازمی گشت، همچنین این لباس فضایی برای تجزیه و تحلیل دقیق به زمین برگردانده شد.

تیم تحقیقاتی در ایستگاه فضایی آزمایش دقیق و ارزیابی نمونه ‌های آب را برای یافتن دلیل آب مشاهده‌ شده، که در کلاه ماورر بیش از حد معمول بود، انجام دادند. پس از تکمیل کاوش، تیم تحقیقاتی اعلام کرد که هیچ نقص سخت افزاری وجود ندارد و آب در کلاه ایمنی به دلیل عملکرد سیستم یکپارچه است.

این موسسه اضافه کرد: تعدادی از متغیرها مانند تلاش خدمه و تنظیمات خنک کننده خدمه منجر به تراکم  بیشتر از حد معمولی در سیستم شده است.

به گزارش سیناپرس، ناسا پس از این کاوش، رویه‌ های عملیاتی را به ‌روزرسانی کرده و برای توسعه یک سخت ‌افزار کاهش ‌دهنده جدید با هدف تغییر عملکرد یکپارچه، فعالیت هایی را آغاز کرد. این مرحله به جلوگیری از تجمع هرگونه آب یا مایع دیگری که در آینده در کلاه فضانوردان باشد کمک کرده و آن ها را در ایستگاه فضایی بین المللی در امان نگاه می دارد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: financialexpress
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل