شبکه پارک‌ های علم ‌و فناوری اتحادیه اقیانوس هند تشکیل شد

 حسن زمانیان امروز در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: رابطه تنگاتنگی بین فعالیت‌های معاونت پژوهشی و فناوری وجود دارد، به این صورت که معاونت پژوهشی بستر تولید فناوری را فراهم می‌کند و معاونت فناوری زمینه تولید محصول فناورانه را ایجاد می‌کند.

وی در اشاره به ظرفیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: هفت پژوهشکده در این سازمان در حال فعالیت است و صد چهل شرکت دانش‌بنیان برتر نیز در حال فعالیت است که نشان از وجود همزمان پژوهش و فناوری در این سازمان است.

زمانیان ایجاد اولین پارک علم و فناوری بین المللی در کشور را از برنامه‌های در حال اجرا در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نام برد و گفت: تاکنون اساسنامه و طرح جامع این پارک تصویب شده است.

معاون وزیر علوم گفت: در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طرح‌های فناورانه شاخص زیادی در حال انجام است که تولید دستگاه لیزر جراحی، دستگاه دیالیز قابل حمل و ساخت ماهواره آیات برای پیش بینی زلزله از جمله این طرح‌هاست.

وی در خصوص ابعاد بین المللی فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: این سازمان مرکز اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در ایران است و به زودی مرکز بین المللی مقابله با ریزگرد را هم ایجاد می‌کند.

زمانیان افزود: شبکه پارک‌های علم و فناوری اتحادیه اقیانوس هند به پیشنهاد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تشکیل شد و این سازمان دو قرار داد بین المللی در قالب این شبکه را منعقد کرده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا