نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیش بینی افزایش میزان یخ در قطب شمال

به گزارش سیناپرس، الکساندر ماکاروف، مدیر مؤسسه تحقیقات قطب های شمال و جنوب آکادمی علوم روسیه به رسانه های خبری اعلام کرد: طی سال های آینده برای قطب شمال دمای هوای کمتر و مقادیر بیشتر یخ پیش بینی می شود.

وی در ادامه توضیحاتش گفت:بر اساس برآورد های خاص و مطالعات انجام شده مشخص شد تا قبل از سال ۲۰۵۰، پوشش یخی  در قطب شمال باقی خواهد ماند. علاوه بر این، پیش‌بینی ‌ها نشان می دهند که ما وارد مرحله ‌ای از سرمای مشخص هوا می ‌شویم که مربوط به چرخه ۷۰ ساله سرما یش- گرمایش کره زمین است. در واقع من پیش بینی می کنم ظرف چند سال، وضعیت در امتداد مسیر دریای شمال تا حد زیادی تغییر خواهد کرد.

این دانشمند مطالعات قطبی در ادامه افزود: شرایط یخ های قطبی و یخچال های این منطقه آن طور که انتظار می رود بدون ابهام تغییر نمی کند،  خوشبختانه می توان مدعی شد طی سال های آینده روند کاهش خطی یخ وجود ندارد.

وی در خاتمه توضیحاتش خاطر نشان کرد: برای همه ما و به طور خاص  برای شرکت های حمل و نقل، مالکان کشتی ها و خطوط دریایی، حضور یخ در فصل تابستان و مدت زمان تداوم فصل گرما در مناطق قطبی اهمیت دارد.به گزارش سیناپرس، درست است که طی چند دهه گذشته، میزان یخ در مناطق قطبی کاهش یافته است، اما با این حال، امسال، در پایان ماه اوت ما یخ های بیشتری را در دریای چوکچی پیش بینی می کنیم و امیدواریم سطح یخچال های این منطقه از قطب شمال در زمستان سال آینده به حداکثر میزان تجربه شده در ۲۰ سال اخیر برسد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل