مانور ایستگاه فضایی برای اجتناب از تصادف با زباله های فضایی

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه در اکانت رسمی تلگرام خود اعلام کرد: مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی روز دوشنبه ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ برای فرار از زباله‌ های فضایی تغییر کرده و بر اساس موقعیت جدید تنظیم شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، موتور های مانور فضاپیمای باری Progress MS-20 در ساعت ۲۲ و ۲۷ دقیقه شب گذشته به وقت مسکو روشن شده و مانور فوق را آغاز کردند و این عملیات جا به جایی حدود ۶۳۰ ثانیه به طول انجامید.

بر اساس اطلاعات اولیه، میانگین ارتفاع ایستگاه پس از مانور 1.75 کیلومتر افزایش یافت و به 417.9 کیلومتر رسید.
گفتنی است تاکنون  در مجموع ۳۲۷  تنظیم مدار در ایستگاه بین المللی فضایی انجام شده که ماموریت شب گذشته، آخرین آن ها محسوب می شود.

دیمیتری پتلین، فضانورد آژانس فضایی روسیه در این رابطه گفت:  موتورهای فضاپیمای باری Progress MS-20 برای مدت کوتاهی روشن شدند تا محل ایستگاه فضایی جا به جا شده و خطر برخورد زباله های فضایی موجود در مدار زمین با ایستگاه فضایی از بین برود.

به گزارش سیناپرس، آخرین باری که ایستگاه فضایی بین‌المللی برای فرار از زباله‌ های فضایی مانور داد، تابستان گذشته و طی ماه ژوئن بود. در آن زمان اعلام شده بود که  قطعات ماهواره Kosmos-1408 از کنار ایستگاه بین المللی فضایی و در فاصله ۲۸۵ متری آن عبور کرد.

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا