نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عرضه گاز به اروپا توسط روسیه تعلیق می شود

به گزارش سیناپرس، روسیه از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون بارها اروپا را به بستن شیر گاز تهدید کرده بود اما تا امروز انتقال گاز به قاره سبز کمابیش تداوم یافته و اینک در آستانه فصل سرد، مدیرعامل گازپروم می گوید سقف قیمت گاز ممکن است به تعلیق عرضه گازپروم منجر شود.

روز گذشته الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم، غول گازی، روسیه گفت: اقدام برای تعیین سقف قیمت گاز به تعلیق عرضه گاز اروپا توسط این شرکت منجر خواهد شد.

وی در گفتگو با رسانه های خبری اعلام کرد: همانطور که همه شما می دانید، ما در واقع بر اساس قرارداد هایی که امضا کرده ایم گاز را به سایر کشورها تحویل می دهیم. چنین تصمیم یک جانبه ای قطعاً نقض شرایط اساسی قراردادهایی است که مستلزم تعلیق عرضه گاز است.

گفتنی است در تاریخ ۲۵ سپتامبر (سوم مهر ماه)، گروهی متشکل از ۱۵ کشور از اعضای کمیسیون اروپا خواستند تا سقف قیمتی برای تمام واردات گاز تعیین کند. به گزارش سیناپرس، با این حال، آلمان، دانمارک و هلند با این طرح مخالفت کردند و گفتند که این اقدام به تلاش ‌ها برای مهار بحران انرژی اروپا آسیب می ‌زند. از سوی دیگر اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، بر لزوم محدودیت قیمت فقط برای گاز روسیه تاکید کرد. 

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد اگر اروپا بر تصمیم خود مبنی بر اعمال سقف قیمت گاز وارداتی از روسیه پافشاری کند، باید منتظر قطع شدن صادرات گاز از سوی این کشور باشد، زیرا روسیه معتقد است به عنوان عرضه کننده این محصول، دارای حق قانونی برای قیمت گذاری آن است.

این موضع گیری های متضاد در شرایطی اخذ شده اند که اروپا با افزایش شدید قیمت گاز مواجه بوده و پیش بینی می شود زمستان سختی در انتظار قاره سبز باشد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل