نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نتایج ارزیابی میدانی فعالیت فناورانه دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد

دکتر یونس پناهی با اعلام نتایج ارزیابی میدانی فعالیت فناورانه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تصریح کرد: در سال جاری برای نخستین بار بازدید میدانی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری سلامت توسط تیم ارزیابی به صورت حضوری انجام پذیرفت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به شرح نتایج نهایی ارزیابی‌های انجام شده پرداخت و اظهار داشت: طبق ارزیابی انجام شده در تیپ یک؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در جایگاه اول و دوم قرار دارند و پس از آن با اختلاف زیاد دانشگاه‌های شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان، ایران، کرمان، اهواز و مازندران به ترتیب موفق به کسب بالاترین امتیازها شدند.

وی در ادامه افزود: در تیپ دو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اختلاف چشمگیر بالاترین امتیاز را کسب کرد و پس از آن دانشگاه‌های گیلان و همدان در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در تیپ سه نیز دانشگاه شاهرود، بم و خراسان شمالی بالاترین امتیازهای فناوری را از آن خود کردند. سه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، ارتش و جهاد دانشگاهی نیز بیشترین امتیاز کل فعالیت‌های فناوری دانشگاه‌های با ماموریت خاص را کسب کردند.

پناهی در خصوص روند انجام ارزیابی سطح فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: ارزیابی فعالیت‌های فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی در وهله نخست بر اساس خوداظهاری و بارگذاری مستندات در سامانه HTDO انجام می شود و سپس تیم ارزیاب به محل اعزام می شود و مستندات بارگزاری شده راستی آزمایی می‌شود.

به گفته وی، این بازدیدهای میدانی علاوه بر کمک به واقعی‌تر شدن نتایج ارزیابی‌ها فرصتی برای تبادل تجربیات و نظرات تخصصی فعالان حوزه فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شمار می‌رود.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، پناهی با بیان اینکه در سال‌های آینده ضمن ارتقای کیفیت بازدیدهای میدانی، روند بازدیدهای میدانی در دانشگاه‌های منتخب کشور ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: توزیع بودجه‌های حمایتی از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری سلامت بر اساس نتایج ارزیابی‌ها انجام خواهد شد و برای دانشگاه‌های برتر در تیپ‌های مختلف دانشگاهی و دانشگاه‌هایی که بیشترین میزان رشد را داشتند، امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل