نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مصرف سیگارهای نعنایی افزایش یافته است

به گزارش سیناپرس، یافته های مطالعات دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا و دانشگاه نیویورک نشان داد که استفاده از سیگارهای نعنایی یا منتول در میان افراد سیگاری جوان تر و دارای مشکلات سلامت روان بسیار رایج تر است. 
رنه دی گودوین (Renee D. Goodwin) دکترای اپیدمیولوژی در دانشکده میلمن کلمبیا و پژوهشگر این مطالعات در این باره گفت: جمعیت بزرگسالانی که سیگار می کشند رو به افزایش است.

همچنین تحقیقات نشان داد: به طور کلی استفاده از سیگار نعنایی در میان دو نفر از هر پنج سیگاری رایج است. جالب اینجاست که بیش از ۸۰ درصد از سیگاری ‌های رنگین پوست سیگار نعنایی را ترجیح می دهند. همچنین تقریباً ۵۰ درصد از سیگاری‌ هایی که از منتول استفاده می کنند، دارای مشکلات سلامت روان هستند.   

کانادا و بریتانیا مصرف سیگار نعنایی را به عنوان یک طعم مشخص ممنوع کرده اند. با این حال، با توجه به فرآیند نظارتی مورد نیاز برای صدور استاندارد محصول و پتانسیل صنعت دخانیات، سیگارهای نعنایی احتمالا برای مدت قابل توجهی در بازار باقی خواهند ماند.

گودوین در ادامه توضیح داد: نتایج پژوهش های ما نشان می ‌دهد که ممنوعیت سیگار منتول یا نعنایی به ‌عنوان یک طعم مشخص در سیگار توسط سازمان غذا و داروی می ‌تواند تأثیر گسترده ‌ای بر سلامت عمومی، به ‌ویژه در میان جوانان داشته باشد.

داده های سالانه ملی برای تخمین روند مصرف سیگار منتول در میان بزرگسالانی که سیگار می کشند بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی، سلامت روانی و مصرف مواد نشان داد که افزایش کلی مصرف سیگار منتول در میان بزرگسالانی که سیگار می ‌کشیدند از ۳۴ درصد در سال ۲۰۰۸ به ۴۱ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. به گزارش سیناپرس،همچنین در سال ۲۰۲۰، ۴۳ درصد از بزرگسالان سیگاری، از سیگار منتول استفاده کردند. 

به گزارش سیناپرس، گودوین در پایان گفت: داده های سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که افزایش استفاده از سیگار نعنایی یا منتول در بین افراد سیگاری در دهه گذشته به طور گسترده در بین زیر گروه ها مشهود بوده است. 

شرح کامل این مطالعات و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصی Nicotine and Tobacco Research منتشر شده است.

مترجم: فاطمه امینی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل