اولین زوج گردشگر فضایی جهان

به گزارش سیناپرس، از آنجایی که بازنشستگی برای میلیاردرها مانند بقیه مردم امری عادی نیست، دنیس تیتو (Dennis Tito) ۸۲ ساله به تازگی دو صندلی در دومین ماموریت پرتاب موشک استارشیپ با سرنشین در اسپیس ایکس رزرو کرده است. جالب اینجاست که این ماموریت همچنان جدول زمانی ندارد، زیرا موشک پرتابگر آن هنوز مراحل ساخت و توسعه را می گذراند.

دنیس تیتو به طور گسترده به عنوان اولین گردشگر فضایی شناخته می شود، یعنی اولین غیرنظامی که با پول شخصی خود به فضا سفر کرد. در سال ۲۰۰۱، او ۲۰ میلیون دلار برای پرواز با موشک سایوز به ایستگاه فضایی بین ‌المللی پرداخت که آن را به‌ عنوان هیجان ‌انگیزترین و بدون شک گران‌ ترین تعطیلاتی که تا به حال در آن شرکت کرده بود، نامید.

این بار، تیتو قصد دارد این سفر فضایی را به تعطیلات پس از عروسی تبدیل کند، زیرا او همسر خود آکیکو را نیز در این سفر به همراه دارد.

جالب اینجاست که دنیس در حال حاضر ۸۲ سال سن دارد و اسپیس ایکس هنوز جدول زمانی برای ماموریتی که او و آکیکو را به اولین زوج غیرنظامی در یک ماموریت دور ماه تبدیل کند، ندارد. اما دنیس می گوید که احساس می کند در وضعیت بسیار بهتری نسبت به دو دهه پیش به سر می برد.

در صحبت با رسانه ها در مورد خرید این بلیط، تیتو می گوید که از زمان بازنشستگی به دنبال چیزی برای پر کردن وقت خود بوده است. البته او فاش نکرد کند که چه میزان پول برای این دو بلیط پرداخت کرده است.

با این حال، با توجه به دارایی خالص او، احتمالاً یک میلیارد دلار مبلغ زیادی نیست که او را آزرده خاطر کند. تیتو که پیشتر مهندس و کارآفرین بوده به اندازه آکیکوی جوان تر شور و اشتیاق برای اکتشاف فضایی دارد.

به گزارش سیناپرس، در این ماموریت، این زوج به همراه ده غیرنظامی دیگر سه روز را به پرواز در ماه سپری می کنند و بدون اینکه وارد مدار ماه شوند به دور آن چرخیده و سپس به خانه باز می گردند. آن ها در مجموع یک هفته را در فضا سپری خواهند کرد. تیتو معتقد است که به احتمال زیاد پس از بازگشت از پرواز فضایی بازنشسته خواهد شد.

مترجم: محسن فلاحی پناه
منبع: autoevolution
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا