پردیس دانشگاه فرهنگیان در ورامین افتتاح شد

پردیس دانشگاه فرهنگیان ورامین شامگاه سه شنبه ۱۹ مهر ماه طی آیینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و امام جمعه ورامین، بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، نوش آبادی نماینده مردم دشت ورامین در مجلس شورای اسلامی، عباسی مدیر آموزش و پرورش ورامین ، مومنی شهردار ورامین و جمعی از مسؤولان شهرستانی و استانی در دانشسرای ورامین افتتاح شد.

ناصر شیرکوند رئیس پردیس فرهنگیان شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اسناد آموزش و پرورش، سند تحول است که یکی از مهم‌ترین بندهای آن، تقویت نیروی انسانی از طریق جذب دانشجو معلم آموزش دیده در دانشگاه فرهنگیان است.

وی گفت: ورامین از دیرباز، یکی از مهم‌ترین مناطق استان تهران و کشور در تربیت نیروی انسانی متخصص آموزش و پرورش است و در گذشته نیز، یکی از مهم‌ترین دانشسراهای استان تهران در این شهرستان مستقر بوده، از این نظر، ورامین از ظرفیت بالایی در آموزش و تربیت معلم متخصص برخوردار است.

رئیس پردیس فرهنگیان شهرستان ورامین افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم و مسؤولان ورامین، راه‌اندازی مجدد دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان بود که با پیگیری‌های انجام گرفته از سوی مسؤولان شهرستان و همراهی دولت و مسؤولان آموزش و پرورش، این امر محقق شد و فعالیت این دانشگاه در سال تحصیلی جدید آغاز شد.

شیرکوند بیان کرد: ۱۹ گروه دانشجویی در پردیس فرهنگیان مشغول به تحصیل  هستند که از این تعداد ۳ رشته علوم تربیتی مربوط به آموزش ابتدایی، امور تربیتی مربوط به مربیان پرورشی و مشاوران در دانشگاه فرهنگیان ورامین مشغول به تحصیل می‌شوند که از این تعداد، عده‌ای دانشجوی جدیدالورود و تعدادی نیز مربوط به دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ می‌باشند.

وی تعداد دانشجویان دختر حاضر در دانشگاه فرهنگیان ورامین را ۷۴۰ نفر اعلام و تصریح کرد: از سال آینده تحصیلی دانشجوی جدید جذب دانشگاه فرهنگیان ورامین می‌شود.

شیرکوند گفت: حدود ۳۵۰ نفر از افراد مهارت آموز موسوم به ماده ۲۸ که مدرک کارشناسی خود را خارج از مجموع آموزش و پرورش اخذ کرده و به شغل معلمی گرایش پیدا کرده‌اند، دوره مهارت آموزی را در این مرکز دانشگاهی طی می‌کنند که این دوره در دو پودمان برگزار می‌گردد که از ۲۷ مهرماه آغاز و تا پایان بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس پردیس فرهنگیان شهرستان ورامین ادامه داد: از ۱۹ گروه دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، ۷ گروه مربوط به دانشجویان جدیدالورود بوده و ۱۲ گروه دیگر که ساکن شهرستان‌های ورامین، قرچک، پاکدشت و شهرستان ری هستند در دانشگاه فرهنگیان ورامین تحصیل خواهند کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا