نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با افزایش سن مراقب سلامت مفاصل تان باشید

به گزارش سیناپرس، مفاصل برای عملکرد صحیح خود نیازمند غضروف هستند، بافتی لغزنده که انتهای استخوان ها را می پوشاند، مثل ضربه گیر عمل می کند و به حرکت نرم مفاصل کمک می کند.

به گفته محققان کلینیک مایو، بسیاری از افراد با افزایش سن، غضروف خود را از دست می دهند، اما این بدان معنا نیست که تعویض مفصل اجتناب ناپذیر است. در اینجا چند نکته برای حفظ سلامت مفاصل آورده شده است.

پژوهشگران توضیح داده اند: غضروف به دلایل مختلفی تحلیل می رود ،همچنین برخی افراد ممکن است با استخوان هایی با شکل غیر طبیعی یا غضروف ضعیف تر متولد شوند. چاقی یا صدمات ناشی از تصادفات نیز می تواند به مفاصل و غضروف آسیب برساند.

محققان افزوده اند: وقتی غضروف تحلیل می رود، بدن خارهای استخوانی را تشکیل می دهد. این امر، واکنشی به مشکل اصلی، یعنی تخریب غضروف است. خارهای استخوانی می توانند به یکدیگر ضربه بزنند و دردناک شوند.

از دست دادن غضروف مفصلی، ماهیت چیزی است که به آن استئوآرتریت، یک اختلال شایع مفصلی گفته می شود. محققان اظهار داشته اند، وقتی جوان ‌تر هستید می ‌توانید برای محافظت از مفاصل خود در برابر افزایش سن، اقداماتی از جمله ورزش به اندازه کافی و حفظ وزن سالم، انجام دهید. داشتن عضلات قوی در اطراف مفاصل می تواند به برداشتن بار از روی مفاصل کمک کند.

محققان پیشنهاداتی را برای مدیریت درد آرتریت ارائه داده اند:

ترجمه: سنا دلفیه

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل