نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سراهای دانشجویی، محیط مناسب برای کسب مهارت های اجتماعی است

پرویز انصاری راد در نشست مجازی تخصصی سرپرستان شبانه روزی که با حضور سرپرستان شبانه روزی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به شروع آموزش‌های حضوری پس از ۲۶ماه شرایط کرونایی، گفت: آغاز سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان با بیش از ۹۵ هزار دانشجو معلم با برخی مشکلات و کمبود هایی بویژه در استان های بزرگ روبرو بود، اما در دوره جدید با پیگیری های انجام شده و هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش تلاش شد تا در رابطه با تامین فضای کالبدی( آموزشی و خوابگاهی) این مسائل برطرف گردد.

انصاری راد، سرپرستان شبانه روزی را باتجربگان، دلسوزان و افراد آگاه سراهای دانشجویی عنوان کرد و افزود: همان گونه که در صورت بروز مشکل، بزرگان خانواده برای حل و فصل مسائل تصمیم می گیرند، پردیس ها و مراکز نیز خانواده شماست و باید مراقب قشر جوان باشید، دغدغه ها و مسائل را ببینیم و از آن غافل نشویم.

وی ایجاد فضای آزاد و گفتمانی برای تعامل با دانشجومعلمان و بیان مسائل را ضروری دانست و اظهار داشت: ما عهده دار بخش فرهنگی جامعه هستیم. هرگز نباید دچار غفلت شویم. گوش شنوا داشته باشیم و راهکار ارائه کنیم تا دانشجو معلمان دچار آسیب نشوند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ظرفیت بالای ایران اسلامی و اهمیت بهره برداری از این ظرفیت، خاطر نشان کرد: آرامش مهمترین ویژگی است که در یک خانواده لازم است. دانشجومعلمان بایستی آگاه شوند تا وارد حواشی نشوند.

انصاری راد در ادامه افزود: روابط غیر رسمی سرپرستان شبانه روزی در زمان حضور دانشجومعلمان در خوابگاه ها را مفیدتر و تاثیرگذار تر از روابط و بخش رسمی دانشگاه است.

وی خاطر نشان کرد: سرای دانشجویی فرصت مناسبی برای آگاهی دادن به دانشجومعلمان است، لازم است سرپرستان با مطالعه، دانش و آگاهی خود را افزایش داده و با دانشجویان گفتگو داشته باشند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه سرپرستان به دلیل علم و تجربیات، جایگاه تربیت دانشجومعلمان را در فضاهای غیررسمی به عهده دارند، تصریح کرد: ضمن نظارت بر مسائل، پاسخگوی سوالات باشید، کمک کنیم تا جامعه روند تعالی را طی کند، به عنوان مشاور مدیران با توجه به شرایط کشور در حل مسائل به نحو مطلوب تاثیرگذار باشید، باید به صورت جدی تر و بیش از پیش به خدمت رسانی پرداخت.

وی با تأکید بر اهمیت مدیریت سلف سرویس، اتوماسیون تغذیه، طبخ و توزیع غذا براساس آمار و طرح دومنویی غذا، تصریح کرد: از ظرفیت‌های موجود بهره برداری کامل کنید، به عنوان مدیر، با تدبیر عمل کرده و در امورات مختلف به مدیران مشورت بدهید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، انصاری راد، در پایان حضور موثر در خوابگاه‌ها، کنترل بخش رفاهی، استفاده از پتانسیل های موجود در دانشجومعلمان به عنوان کار دانشجویی و سرپرست یاری، تشکیل شورای مشورتی سرپرستان و خرید های غیرمتمرکز را از دیگر مباحث مورد توجه سرپرستان عنوان کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل