چه چیزی در ورای سیاه چاله ها قرار دارد؟

به گزارش سیناپرس، بسیاری از ستاره شناسان از خود می پرسند طرف دیگر سیاه چاله چیست و چه چیزی در آن قرار دارد؟ این سوال بی پاسخی است که علم هنوز نتوانسته است برای آن پاسخ مناسبی ارائه کند.

از نظر نجومی، یک سیاه چاله با «افق رویداد» خود تعریف می ‌شود. افق رویداد، غشایی خیالی است که نقطه‌ بازگشتی را برای نور و ماده در حال سقوط مشخص می ‌کند. برای مثال اگر خورشید به سیاه چاله تبدیل شود ( که غیرممکن است زیرا جرم کافی ندارد) افق رویداد آن تنها شش کیلومتر عرض خواهد داشت.

بررسی های انجام شده نشان می دهد: بزرگ ‌ترین سیاه چاله ‌های ابر پرجرم، ده‌ ها میلیارد بار بیشتر از خورشید جرم داشته و البته این سیاه چاله ها در قلب همه کهکشان‌ها قرار دارند، اگرچه هیچ ‌کس نمی‌داند چرا این پدیده ها وجود دارند.

در این میان نکته ترسناک این است که بسیاری از این سیاه‌ چاله‌ های پرجرم دارای افق رویداد بزرگ‌ تر از منظومه شمسی هستند. برای درک عظمت آن تنها با مقایسه بالا که گفته شد خورشید در صورت تبدیل شدن به سیاه چاله تنها شش کیلومتر عرض دارد، مشخص می شود با چه پدیده های عظیمی مواجه هستیم.

به گفته ستاره شناسان، اگر از افق رویداد عبور کرده و وارد یک سیاه چاله ‌شوید، فضا – زمان به قدری منحرف می ‌شود که زمان تبدیل به فضا و فضا تبدیل به زمان می ‌شود. به همین دلیل است که نمی‌ توانید از داخل این هیولای مرموز با چگالی بی ‌نهایت که مانند یک عنکبوت شکارچی در دل سیاه‌ چاله کمین می‌ کند، اجتناب کنید.

در واقع هنوز نمی دانیم آیا قوانین فیزیکی زمان و مکان در داخل سیاه چاله ها نیز عمل کرده و برخی نظریه ها می گویند در داخل یک سیاه چاله دیگر فضا وجود ندارد، بلکه در طول آن تنها زمان است که وجود داشته و به همین دلیل در صورت ورود به سیاه چاله امکان گریز از آن وجود ندارد.

حال به سوال نخست خود باز می گریدم، در پشت سیاه چاله چه چیزی قرار دارد. با توجه به اینکه تاکنون هیچ فضاپیما، یا انسانی وارد سیاه چاله نشده و هیچ تصویری نیز از داخل و پشت این پدیده در اختیار ما قرار ندارد، تنها باید به برخی فرضیات در این زمینه اکتفا کنیم. برخی ستاره شناسان می گویند که این سیاه چاله ها دروازه ‌ای به قسمت ‌های دوردست کیهان یا حتی جهان‌های دیگر است.

به گزارش سیناپرس، برای اینکه بفهمیم در قلب سیاه چاله چه اتفاقی می‌افتد و اینکه آیا «در طرف دیگر آن چیست؟» باید به نظریه انیشتین و یا نظریه «کوانتومی» گرانش رجوع کنیم. در هر صورت پیدا کردن پاسخی برای این سوال، یکی از چالش های برتر علم است!