نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افراد باهوش کمتر احساس تنهایی می کنند

به گزارش سیناپرس، خرد یک ویژگی شخصیتی است و  به طور معمول، افراد عاقل از قرار گرفتن در معرض دیدگاه‌ های مختلف لذت می ‌برند و سایر افراد برای مشاوره به آن ها مراجعه می ‌کنند.

به طور کلی افراد عاقل در تصفیه کردن احساسات منفی نیز مهارت داشته و تصمیمات مهم زندگی را به تعویق نمی ‌اندازند. پروفسور دیلیپ جست، نویسنده اول این مطالعه، در رابطه با مساله فوق گفت: یک یافته مهم از مطالعه ما، نشان دهنده نوعی همبستگی معکوس معنادار بین تنهایی و خرد بود. در واقع افراد با نمرات بالاتر در معیار خرد کمتر تنها بودند و بالعکس.

تنهایی به طور مداوم با سلامت عمومی ضعیف، کیفیت بدتر خواب و شادی کمتر مرتبط بود، در حالی که معکوس آن به طور کلی در مورد خرد صادق بود. این مطالعه شامل افراد مسن در یک منطقه نسبتاً منزوی و روستایی ایتالیا بود.

محققان همچنین افرادی را که در سن دیگو، یک منطقه شهری – حومه ای در ایالات متحده زندگی می کنند، مورد بررسی قرار دادند. از همه این افراد در مورد مؤلفه های مختلف خرد، از جمله شفقت، همدلی، تنظیم عاطفی و تأمل در خود سؤال شد.

به گزارش سیناپرس، نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که در سطح بالایی از همدلی و شفقت بودند، بعید است که احساس تنهایی کنند.پروفسور جست در توضیح این موضوع گفت: تنهایی و خرد هر دو ویژگی شخصیتی هستند. البته بیشتر ویژگی های شخصیتی تا حدی به ارث می رسد و تا حدی توسط محیط تعیین می شود. در این میان مانند بسیاری دیگر از ویژگی های شخصیتی، تغییر خرد ممکن است دشوار باشد، اما غیرممکن نیست.

دکتر دیوید برنر، یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه، در تکمیل توضیحات همکار خود گفت: اگر بتوانیم حس همدلی و شفقت کسی را افزایش دهیم، احتمالاً خرد و عقل وی نیز  بالا رفته و احتمالاً تنهایی وی کاهش می ‌یابد. ما علاقه زیادی به تقویت همدلی و شفقت برای کاهش سطح استرس و بهبود شادی و رفاه داریم.

پروفسور جست اضافه کرد: ممکن است از خودتان بپرسید، چگونه باید حس همدلی را در خود افزایش دهید؟ در پاسخ بایدعنوان شود که استفاده از رویکردهایی مانند درمان شناختی رفتاری یا نوشتن دفتر خاطرات و برجسته کردن حس قدردانی از دیگران می‌ تواند به فرد کمک کند که دلسوزتر شود.

به گزارش سیناپرس،شرح کامل این پژوهش در مجله تخصصی Aging and Mental Health منتشر شده است.

مترجم: فاطمه کردی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل