نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف معبد گمشده خدای دریاها در یونان

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان به تازگی موفق به شناسایی معبد بزرگ خدای دریاها در یونان باستان شدند که در متون تاریخی از آن یاد شده بود ولی اطلاعاتی در رابطه با این اثر وجود نداشت. به دنبال سرنخ های پیشنهاد شده توسط کاوشگران قبلی منطقه، اداره آثار باستانی الیس با همکاری موسسه باستان شناسی اتریش، این منطقه باستانی را در بخش غربی شبه جزیره پلوپونز کاوش کرد. 

طی این حفاری، بخش ‌هایی از شالوده ساختمان بزرگی به پهنای تقریبی ۹ و نیم متر که عرض دیوارهای آن ۸۰ سانتیمتر بود، کشف شد. اولین یافته‌ ها مربوط به دوره باستانی است که با توصیفات استاربو از لیگ آمفیکتیونی که در اطراف پناهگاه پوزیدون در این منطقه متمرکز شده است، مطابقت دارد.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، لایه های ضخیم کاشی های سقف فضای بین دیوارها را پر می کند. بررسی های انجام شده نشان می دهد ساختمانی به طول حداقل ۲۸ متر در این محل قرار دارد  که دارای دو اتاق داخلی و همچنین یک تالار بزرگ بود. به باور کارشناسان، این ساختمان با ابعاد اعلام شده، نمی تواند چیزی جز یک معبد باستانی واقع در مکان مقدس پوزیدون باشد.

گفتنی است این مکان مقدس که به پوزئیدون خدای دریاها که توسط یونانیان باستان پرستش می شد، تقدیم شده است.
به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعاتی که استرابون در کتاب هشتم جغرافیای خود آورده است، این معبد مرکز فرقه مهمی بوده و باستان شناسان بر این باورند که این کشف معبد فوق، اهمیت سیاسی و اقتصادی این منطقه را قرن ششم قبل از میلاد روشن می کند.

به گفته اداره باستان شناسی یونان، تحقیقات باستان شناسی در محلی که پناهگاه گمشده پوزیدون در آن قرار دارد تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت، زیرا برنامه تحقیقاتی پنج ساله این محوطه، تنها اولین دوره کاوش خود را به پایان رسانده است.
هدف از این پروژه بررسی توپوگرافی منطقه و پناهگاه پوزیدون و همچنین مکان یابی بندر باستانی سامیکون است.
تحقیقات ژئوباستان شناسی و ژئوفیزیک در این سایت قبلا در سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ توسط اداره باستان شناسی الیس و موسسه باستان شناسی اتریش با همکاری دانشگاه های ماینز و تحت نظر پروفسور آندریاس ووت انجام شده بود.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: greekreporter
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل