نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی منصوب شد

در متن حکم انتصاب "دکتر بابک ثابت دیوشلی" به عنوان دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی آمده است: « تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور یکی از مهمترین وظایف معاونت آموزشی محسوب می‌شود.

برنامه نوآوری در آموزش علوم پزشکی با همکاری دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی اجرایی شده و دستاوردهای چشمگیری در بر داشته است.

تحول در نظام آموزش پزشکی عمومی به عنوان یکی از حوزه های زیربنایی نظام سلامت کشور موضوعی است که در قالب برنامه تعالی، عدالت و بهره وری آموزش علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته است.

از جمله مهمترین ابعاد تحول در برنامه بازنگری شده پزشکی عمومی توجه ویژه به آموزش جامعه نگر و پاسخگو و در عین حال مواجهه زودرس با عرصه ارائه خدمات است که مورد تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می‌باشد.

بدون شک استمرار این مسیر و  پیگیری جدی برای پیشبرد اهداف تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی یکی از برنامه های مهمی است که در سال های آتی در نظام سلامت کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، بدین وسیله به عنوان دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی منصوب می‌شوید تا با همکاری کلیه اساتید، صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی و همچنین با هماهنگی کامل با حوزه معاونت آموزشی وزارت متبوع در جهت تحقق اهداف زیر بکوشید:

– تلاش در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق بازنگری در برنامه درسی و آموزش‌های رایج دانشکده‌های پزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای در جهت تربیت پزشکان جامعه نگر و پاسخگو به نیازهای جامعه

– کوشش مستمر در جلب همکاریهای بین بخشی در وزارت متبوع به منظور تامین هدف فوق

– تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز این بخش با همکاری واحدهای ذیربط و برنامه ریزی برای تامین نیاز کشور به خصوص در مناطق کمتر برخوردار

– ارتقای کیفی آزمون‌ها ، بروزرسانی و کارآمدسازی استانداردهای اعتباربخشی برنامه ای و موسسه‌ای دانشکده‌های پزشکی

– کاهش تصدی گری و واگذاری امور ستاد به دانشگاهها و واحدهای ذیربط تا حد ممکن

– توسعه همکاری‌های بین المللی از طریق بسترسازی برای جذب فراگیر از کشورهای خارجی ، طراحی کوریکولوم‌های مشترک، شناساندن مدارک دانش آموختگان  ایرانی در سایر کشورها.   

– پایش دقیق و مستمر دانشکده های پزشکی مسئول تربیت پزشکان عمومی و ارزیابی میدانی آنها براساس استانداردهای تعیین شده.

توفیق جنابعالی را در تحقق وظایف محوله از خداوند متعال خواستارم.»

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل