نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مصرف غذاهای فراوری شده توسط مادر منجر به چاقی کودکان می شود

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در مطالعات اخیر خود دریافتند که به نظر می رسد مصرف غذاهای فوق فرآوری شده توسط مادر، بدون توجه به سایر عوامل خطرزای سبک زندگی، با افزایش خطر اضافه وزن یا چاقی در فرزندانش مرتبط است.
محققان می گویند: برای تایید این یافته ها و درک عواملی که ممکن است مسئول چاق شدن فرزندان به دلیل نوع تغذیه مادر باشد، به مطالعات بیشتری نیاز است.

آنها پیشنهاد می کنند:مادران ممکن است از محدود کردن مصرف غذاهای فوق فرآوری شده منتفع شده و دستورالعمل های غذایی برای بهبود تغذیه زنان در سنین باروری و کاهش چاقی دوران کودکی، باید اصلاح شود. در این میان بسیار مهم است که موانع مالی و اجتماعی موجود در این رابطه برداشته شود. 

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۹ میلیون کودک دارای اضافه وزن یا چاق بودند که این شرایط منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، سرطان ها و مرگ زودرس می شود.

غذاهای فوق فرآوری شده، مانند محصولات پخته شده بسته بندی شده ، سوسیس، کالباس و تنقلات، نوشابه های گازدار و غلات شیرین، معمولا در رژیم های غذایی مدرن غربی یافت می شوند و با افزایش وزن در بزرگسالان مرتبط هستند. 
شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی The BMJ منتشر شده است.

مترجم: زهرا همراز
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل