نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حفاظت از محیط زیست با کامیون های سوخت سبز

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش جدید انجمن ریه آمریکا، مشخص شد اگر تمام کامیون های سنگین و متوسط فروخته شده تا سال ۲۰۵۰ آلایندگی صفر داشته و اگر برق مصرفی آنها تا سال ۲۰۳۵ از انرژی های تجدیدپذیر غیر احتراقی و نه سوخت های فسیلی تامین شود، شاهد تاثیری بسیار عمیق بر محیط زیست خواهیم بود.

از آنجایی که آلودگی کامیون ها منبع عظیمی از آلودگی هوا است که سلامت جوامع در سراسر جهان را تهدید می کند، این روند انتقال به کامیون های بدون تولید آلاینده و مبتنی بر انرژی پاک تا سال ۲۰۵۰ منجر به پیشگیری از ۶۶ هزار مرگ زودرس در آمریکا شده و همچنین از ۲ میلیون مورد حمله آسم تنها در این کشور جلوگیری می شود.

ویل بارت، مدیر ارشد ملی هوای پاک و حمایت از انجمن ریه آمریکا، می گوید: آلودگی هوا از کامیون ها با نتایج بد تولد، کاهش رشد ریه و مغز، بیماری های مزمن تنفسی و قلبی، افزایش خطر زوال عقل، سرطان و مرگ زودرس مرتبط است.

محققان محاسبه کردند: حذف کامیون های دیزلی در میان ۷۲ میلیون آمریکایی که در مسیرهای تردد کامیون ها زندگی کرده و عمدتاً فقیر و رنگین پوست هستند، تاثیری قابل توجه در افزایش سلامتی دارد. این گزارش می ‌گوید که کامیون ها و تریلی ها، ۵۹ درصد از آلودگی ازن و اکسید نیتروژن و ۵۵ درصد از آلودگی ذرات، از جمله ترمزها و لاستیک‌ها را تولید می‌ کنند.

سیاست‌های عمومی واقعاً می ‌توانند ما را بیشتر به سمت کامیون ‌های بدون آلایندگی و انرژی پاک سوق دهند. شرکت‌های زیادی در حال حاضر اتوبوس‌ های مدرسه ‌ای با آلایندگی صفر و اتوبوس‌های ترانزیت و کامیون‌های سنگین مبتنی بر سوخت پاک تولید می‌ کنند.

به گزارش سیناپرس، بارت همچنین گفت: البته اگر همه خودروها آلایندگی صفر داشته باشند، هوا حتی سالم تر می شد.

دکتر ژاکلین مولین، معاون طب کار، اپیدمیولوژی و پیشگیری در گریت نک، نیویورک در این رابطه گفت که دستیابی به این هدف به نفع همه خواهد بود. اگر تمامی کامیون‌ها آلایندگی صفر داشته باشند، نه تنها هوا پاک‌ت ر می‌شود، بلکه گامی در مبارزه با گرمایش جهانی خواهد بود.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: upi
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل