نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید گوشت آزمایشگاهی با کمک میدان مغناطیسی

به گزارش سیناپرس، گوشت پرورشی جایگزینی برای دامپروری با مزایایی مانند کاهش ردپای کربن و خطر انتقال بیماری در حیوانات است. با این حال، روش فعلی تولید گوشت پرورشی شامل استفاده از سایر فرآورده های حیوانی است که تا حد زیادی هدف را شکست می دهد یا از داروهایی برای تحریک رشد گوشت استفاده می کند.

برای پرورش گوشت مبتنی بر سلول، سلول های حیوانی با سرم حیوانی گران قیمت که مخلوطی که از خون جنین های برداشته شده از گاوهای باردار است، استفاده می کند تا به رشد و نمو آنها کمک کند.

از قضا، بسیاری از این مولکول ‌ها از ماهیچه ‌های حیوان سلاخی شده می ‌آیند، اما دانشمندان قبلاً نمی‌ دانستند چگونه آزادسازی آن ‌ها را در بیوراکتورهای مقیاس تولید تحریک کنند. روش های دیگر برای تقویت رشد سلولی استفاده از داروها یا تکیه بر مهندسی ژنتیک است.

فرآیند تولید پیچیده برای گوشت مبتنی بر سلول، هزینه را افزایش می دهد، مقیاس تولید را محدود کرده و قابلیت تجاری گوشت مبتنی بر سلول را تضعیف می کند.

برای کمک به مقابله با این چالش، یک تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور آلفردو فرانکو-اوبرگن (Alfredo Franco-Obregón) روشی غیرمتعارف برای استفاده از یک میدان مغناطیسی پالسی تنظیم شده برای کشت سلول ‌های بنیادی میوژنیک که در ماهیچه‌ های اسکلتی و بافت مغز استخوان یافت می ‌شوند، ارائه کردند.

گفته می‌ شود که این روش فرآیند تولید گوشت مبتنی بر سلول را با کاهش وابستگی به محصولات حیوانی ساده ‌تر می‌ کند، در حالی که سبزتر، تمیزتر، ایمن‌ تر و مقرون به صرفه ‌تر است.

پروفسور فرانکو-اوبرگن در این باره گفت: در پاسخ به قرار گرفتن کوتاه ۱۰ دقیقه ای در معرض میدان های مغناطیسی، سلول ها تعداد بی شماری از مولکول ها را آزاد می کنند که دارای خواص بازسازی، متابولیک، ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. این مواد بخشی از فرایندی هستند که به عنوان ترشح عضلانی شناخته می ‌شود و برای رشد، بقا و توسعه سلول ‌ها در بافت‌ها ضروری هستند. ما معتقدیم که آزادسازی سکرتوم با تحریک مغناطیسی ممکن است روزی جایگزین نیاز به سرم جنین گاوی در تولید گوشت پرورشی شود.

سکرتوم های محرک رشد را می توان با خیال راحت و همچنین با هزینه کم در آزمایشگاه برداشت کرد. به این ترتیب، سلول های بنیادی میوژنیک به عنوان یک راکتور زیستی پایدار و سبز برای تولید ترشحات غنی از مواد مغذی برای رشد گوشت آزمایشگاهی در مقیاس زیاد برای مصرف عمل می کنند. عضله می داند که چگونه آنچه را که برای رشد و توسعه نیاز دارد تولید کند و این چیزی است که میدان‌ های مغناطیسی ما می ‌توانند فراهم کنند.

به گزارش سیناپرس، از سکرتوم های برداشت شده نیز می توان برای طب احیا کننده استفاده کرد. تیم پژوهشی دانشگاه ملی سنگاپور از پروتئین های ترشح شده برای درمان سلول های ناسالم استفاده کردند و دریافتند که آنها به تسریع بهبود و رشد سلول های ناسالم کمک می کنند. بنابراین، این روش به طور بالقوه می تواند به درمان سلول های آسیب دیده و تسریع بهبودی بیمار کمک کند. 

شرح کامل این مطالعه و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله Biomaterials توضیح داده شده است.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل