نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعلام برنامه جایگزین اعزام فضانوردان اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی

به گزارش سیناپرس، هفته گذشته طوفان مرگبار ایان در سواحل غربی فلوریدا در منطقه فورت مایرز خسارت های بسیاری به بار آورد. این طوفان باعث تاخیر در اجرای برنامه های فضایی ناسا و پرتاب موشک فضایی از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال در طرف دیگر شبه جزیره ایالتی شد. 

تا روز شنبه، چهار عضو مأموریت Crew-5 برای برنامه خصوصی اسپیس ایکس (SpaceX) ایلان ماسک آماده‌ پرتاب جدید شدند.

ناسا اعلام کرد: فضانوردانش به نام های نیکول مان و جاش کاسادا به کویچی واکاتای ژاپنی و آنا کیکینا روسی در پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند پیوست.

در توضیحات ناسا مشخص شد: این پنجمین ماموریت دوره ای پفضانوردان است که با استفاده از فضاپیمای اسپیس ایکس دراگون روی موشک فالکون ۹ به آزمایشگاه مدار به عنوان بخشی از برنامه آژانس فضایی انجام می شود.

به گزارش سیناپرس،پرتاب برنامه ریزی شده جدید برای ظهر روز چهارشنبه به وقت شرق ایالات متحده آمریکا انجام خواهد شد. همچنین انتظار می ‌رود فضاپیمای اسپیس ایکس  یک روز بعد،  حدود ساعت پنج بعد از ظهر روز پنج شنبه به وقت شرق ایالات متحده به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود.

ناسا همچنین اعلام کرد: پس از طوفان ایان، خوشبختانه بسیاری از امکانات پرواز هنوز در وضعیت خوبی قراردارد  و فقط تعدادی  تخریب های جزیی گزارش شده است. همچنین انتظار می رود در هفته های آینده آزمایش های بیشتری انجام شود. 

در حالی که تیم‌ ها، عملیات بازیابی پس از طوفان را به اتمام می رسانند، ناسا تصمیم گرفته است که تلاش ‌های برنامه‌ ریزی پرتاب آرتیمیس یک (Artemis I) را روی دوره پرتابی بین ۱۲ نوامبر و ۲۷ نوامبر، متمرکز کند.

به گزارش سیناپرس،طوفان ایان، تیم آرتمیس را مجبور کرد، موشک سیستم پرتاب فضایی تقریباً سه هزار تنی و فضاپیمای اوریون را به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه برگرداند. حرکت چهار مایلی از سکوی پرتاب بیش از ۹ ساعت طول کشید.

مترجم: رضوان خندان
منبع: upi 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل