نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

موضع گیری ایلان ماسک، تسلا را به دردسر انداخت

به گزارش سیناپرس، براساس داده‌های بورس نیویورک، سهام شرکت آمریکایی تسلا، تولیدکننده خودروهای الکتریکی، 8.4 درصد در جلسه معاملاتی روز دوشنبه سقوط کرد.

این سقوط در شرایطی است که انتظار می رفت تسلا در سه ماهه سوم سال جاری ۳۵۸ هزار خودرو تحویل دهد، اما در واقع تنها ۳۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه را عرضه کرد که این موضوع دستیابی به هدف افزایش 50 درصدی عرضه خودرو در سال جاری را دشوار می کند.

به باور کارشناسان، یکی دیگر از دلایل سقوط سهام تسلا، توئیت وی در مورد جنگ روسیه و اوکراین و شرایط صلح بین دو کشور بود. ماسک در توئیت خود پیشنهاد داد که مجدداً همه پرسی دیگری تحت نظارت سازمان ملل در مناطقی که اخیراً به روسیه پیوسته اند برگزار شود.

وی در این رابطه نوشت: کریمه باید به طور رسمی به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت شناخته شود، تامین آب کریمه باید تضمین شود و اوکراین باید وضعیت خنثی داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است سهام تسلا به طور سنتی به دلیل انتشار گزارش های تجاری، معاملات ماسک و اظهارات وی در معرض نوسانات شدید قرار دارد. سهام این شرکت در اواخر جولای در سطح اخیر حدود ۲۴۳ دلار به ازای هر برگ اوراق بهادار بود اما بعداً دوباره شاهد افزایش قیمت شد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل