نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت سنگین ‌ترین سفینه فضایی خودران جهان

به گزارش سیناپرس، هنگامی که کار روی آن به پایان برسد، این ایستگاه چینی چیزی شبیه به عکس هایی خواهد شد که پیشتر منتشر شده اند. این سفینه یک مجموعه طولانی متشکل از ماژول‌ های متصل به هم است که با پانل‌ های خورشیدی مستقر در چندین مکان و داکینگ پورت های بسیاری به هم پیوسته است. 

در حال حاضر، اگر بتوانید آن را ببینید بسیار شبیه به شکل L است. این امر به این دلیل است که در پایان هفته گذشته، تایکونوردان چینی در تیانگونگ (Tiangong) و کنترل ‌کننده‌ های زمینی یکی از ماژول ‌های آزمایشگاهی آن را جابه‌جا کردند. 

به گفته کارشناسان، ونتیان که در ماه جولای به فضا پرتاب شد، توسط اداره ملی فضایی چین به عنوان بزرگترین و سنگین ترین فضاپیمایی که چین تا کنون ساخته است و همچنین سنگین ترین سفینه فضایی خودران جهان توصیف می شود. گفتنی است که وزن آن روی زمین ۲۳ تن است و تقریباً ۱۸ متر طول دارد.

این آزمایشگاه دارای هشت ایستگاه علمی است و برای خدمت رسانی به مطالعات زیست‌ شناسی و علوم زیستی از جمله تحقیقات در مورد رشد در فضا، پیری و ویژگی‌ های ژنتیکی گیاهان، حیوانات و میکروب ‌ها استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که نزدیک به ۲۲ آداپتور خارج از این فضاپیما تعبیه شده است تا امکان گسترش دامنه تحقیقاتی آزمایشگاه را فراهم کند. 

در مورد تیانگونگ گفته می شود: این ایستگاه باید در آینده نزدیک به طور کامل عملیاتی شود. تا پایان سال، چین ماژول آزمایشگاهی دیگری به نام منگتیان (Mengtian) راه اندازی خواهد کرد. در حال حاضر، ایستگاه شامل ماژول هسته Tianhe، آزمایشگاه Wentian، فضاپیمای Shenzhou XIV و فضاپیمای باری Tianzhou 4 است. 

به گزارش سیناپرس، تیانگونگ که در ارتفاعات ۴۵۰ کیلومتری شناور است، قبلاً محل زندگی سه خدمه مجزا از فضانوردان چینی بوده است.

مترجم: محسن فلاحی پناه
منبع: autoevolution
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل