نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

در فصل سرما، مراقب آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشید

دکتر محمود رضا رسولی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: استان همدان در نقطه ثقل و عبور و مرور استان های غربی قرار داشته و باید با آغاز فصل سرما اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه درست انجام شود تا از ابتلای طیور و دام پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه صنعت طیور یکی از صنعت های مهم و پویای استان است، تصریح کرد: باید از صنعت طیور مراقبت های لازم به عمل آید و خوشبختانه طی سه سال متوالی تا کنون صنعت طیور استان همدان از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در امان بوده است.

دکتر رسولی یادآور شد: با آغاز فصل سرما با برخی بیماری های ممکن است مواجه شویم، اما واکسیناسیون دام و طیور را به موقع انجام می دهیم  همچنین در این راستا امور قرنطینه را انجام می دهیم.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از بیماری های دام و طیور در وضعیت مطلوبی قرار داریم، همچنین شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک می توانند با شماره 1512 تماس بگیرند.

دکتر رسولی یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون 60 هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی واکسینه شدند،  همچنین واکسیناسیون علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شده است و سم پاشی در تمامی محل های نگهداری دام و طیور انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

گزارش: سحر فرامرزدوست

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل