نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برنامه ریزی هوندا برای ساخت ۱۰ موتورسیکلت الکتریکی

به گزارش سیناپرس، شرکت هوندا که بزرگ ‌ترین تولید کننده موتور سیکلت در جهان محسوب می شود، در حال برنامه ‌ریزی گسترده ‌ای جهت توسعه خط تولید محصولات برقی خود بوده و در نظر دارد تا طی پنج سال آینده به فروش سالانه یک میلیون موتورسیکلت برقی و تا پایان دهه به رکورد ۳ و نیم میلیون برسد. این آمار حدود ۱۵ درصد از فروش جهانی موتور سیکلت هوندا را نشان می دهد.

گفتنی است در حالی که هوندا به توسعه و فروش موتور های احتراقی ادامه خواهد داد، عرضه ناوگان الکتریکی جدید، پاسخی به رشد سریع بازار موتورسیکلت های الکترونیکی است. همچنین قرار است این موتور ها دارای فناوری نوآورانه ای باشند که به طور بالقوه شامل باتری های قابل تعویض و باتری های حالت جامد می شود.

میزان شعاع حرکتی و سرعت محصولات جدید هوندا با توجه به حداکثر سرعت آنها در سه دسته مختلف قرار می گیرد: دوچرخه های برقی تا ۲۵ کیلومتر در ساعت موتور سیکلت های الکتریکی بین ۲۵ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت  و مدل های عادی با سرعتی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت.

موتورسیکلت‌های الکتریکی تنها بخشی از جاه‌طلبی‌های هوندا برای برق‌سازی هستند که شامل طیف وسیعی از خودروهای برقی و همچنین روبات‌ها و صنایع دستی eVTOL می‌شود.

به گزارش سیناپرس، شرکت هوندا در حال حاضر طیف وسیعی از دوچرخه ‌های برقی تجاری را ارائه می ‌کند که بر اساس موفقیت سری Honda e: Business Bike ساخته می‌شود. این محصولات شامل دوچرخه هایی از جمله Benly e است که برای اداره پست ژاپن و ویتنام ساخته شده و قرار است تا قبل از پایان سال در تایلند نیز عرضه شوند.

این مدل‌ های دوچرخه‌ های تجاری از باتری‌ های قابل تعویض Honda Mobile Power Pack استفاده می ‌کنند. هوندا همچنین می‌ گوید: دو مدل موتور برقی با حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت را در سراسر آسیا، اروپا و ژاپن عرضه خواهد کرد. این محصولات برای استفاده شخصی طراحی خواهد شده و برای پاسخگویی به نیازهای بازار مربوطه کاملا مناسب ارزیابی می شود.

گفتنی است در حالی که هوندا باتری های قابل تعویض خود را توسعه داده است، معتقد است که این فناوری برای استفاده تجاری مناسب تر است. این شرکت همچنین در حال بررسی مجموعه ‌ای از مدل‌ های استفاده شخصی در آینده است که شامل مدل‌ های مجهز به منبع تغذیه در کنار باتری‌ های قابل تعویض می‌شود.
به گزارش سیناپرس، در حالی که هوندا به تولید

 موتورسیکلت های برقی متعهد است، می گوید که مسائل مربوط به باتری ها و زیرساخت های شارژ باید مورد توجه قرار گیرد تا از آن استقبال گسترده تری شود.

در پاسخ، این شرکت می‌گوید که از همه منابع خود استفاده فعال خواهد کرد تا از خرید باتری پایدار اطمینان حاصل کند.

این شرکت اضافه کرد که باتری ‌های حالت جامد که در حال حاضر برای خودروها در حال توسعه هستند، گزینه‌ ای معتبر برای موتورسیکلت‌های الکترونیکی خواهند بود و هدف آن تجهیز مدل‌ های آینده به باتری‌ های حالت جامد است.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل