نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عمل جراحی چاقی شما را درمعرض ابتلا به صرع قرار می دهد

به گزارش سیناپرس،مطالعه ای که توسط محققان آکادمی نورولوژی آمریکا انجام شد، نشان داده است که عمل جراحی چاقی، می تواند خطر ابتلا به صرع را افزایش دهد.

دانشمندان گفته اند:جراحی چاقی، که شامل تغییراتی در سیستم گوارشی می شود، به روشی رایج برای کاهش وزن تبدیل شده است. این جراحی، یک درمان موثر برای چاقی و بیماری های مزمن مرتبط با چاقی از جمله فشار خون بالا و دیابت نوع 2 است، با این حال تحقیقات ما نشان داده است که دریافت کنندگان جراحی چاقی در معرض خطر بالای صرع هستند.

محققان سوابق بهداشتی انتاریو، کانادا را برای شناسایی افرادی که طی یک دوره شش ساله تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته بودند، بررسی کردند. پس از حذف افرادی که سابقه تشنج، صرع، اختلالات روانپزشکی یا سوء مصرف مواد مخدر یا الکل داشتند، 17 هزار نفر از افرادی که جراحی چاقی انجام داده بودند، در مطالعه وارد شدند. این گروه با 622 هزار نفر مبتلا به چاقی که جراحی چاقی انجام نداده بودند مقایسه شدند. شرکت کنندگان حداقل به مدت سه سال پیگیری شدند.

پژوهشگران پس از تعدیل سایر عواملی که می ‌توانند بر خطر صرع تأثیر بگذارند، مانند دیابت و فشار خون بالا، دریافتند که نرخ تخمینی صرع در بین افرادی که جراحی چاقی انجام داده ‌اند 50 در هر 100 هزار نفر در سال و در میان کسانی که جراحی چاقی انجام نداده اند 34 نفر در هر 100 هزار نفر در سال است.

به طور کلی خطر ابتلا به صرع در افرادی که جراحی چاقی انجام داده بودند در مقایسه با افرادی که جراحی چاقی انجام نداده بودند، 45 درصد بیشتر بود. همچنین احتمال ابتلا به صرع در افرادی که پس از جراحی چاقی، دچار سکته مغزی شده بودند، 14 برابر بیشتر از افرادی بود که سکته مغزی نکرده بودند.

محققان اظهار داشته اند:هنگامی که افراد به انجام جراحی چاقی فکر می کنند، باید با پزشک خود در مورد مزایا و خطرات آن صحبت کنند. کاهش وزن، فواید زیادی برای سلامتی دارد، با این حال یافته های ما نشان می دهد که صرع، یک خطر طولانی مدت جراحی چاقی برای کاهش وزن محسوب می شود.

یافته های محققان در مجله Neurology، منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل