نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فیل بومی آفریقا و آسیا نیست

به گزارش سیناپرس، تیمی از دیرینه شناسان موفق به شناسایی بقایای یک فیل غول پیکر باستانی در جنوب کشور شیلی شدند. دانشمندان پس از کشف اخیر فرضیه ای را مطرح می کنند که بر اساس آن مشخص می شود گومفوترز، یکی از خویشاوندان منقرض شده فیل های امروزی محسوب می شود که هزاران سال پیش در جنوب شیلی پرسه می زد و ممکن است هدف شکار گروهی ساکنان این منطقه قرار گرفته باشد.

این موجودات بزرگ تا ۴ تن وزن داشتند و می توانستند به ۳ متر برسند. این ویژگی ها دانشمندان را به این باور رساند که جانوران غول پیکر فوق الذکر هدف شکار گروهی ساکنان منطقه بودند.

کارلوس تورنرو، باستان ‌شناسی که در این مکان کار می ‌کند، در رابطه با منظریه فوق می‌ گوید: فرضیه ‌ای که ما مطرح کرده ایم، این است که بقایای این جانور نشان دهنده سازمان دهی شدن نوعی از  رویدادهای گروهی شکار است. ما فکر می ‌کنیم چون گومفوتر حیوانی بسیار بزرگ و خطرناک است، شکار آسانی محسوب نشده و احتمالاً به چندین نفر برای شکار، نیاز دارد.

دانشمندان می گویند: این کشف همچنین به آنها اجازه می دهد تا تأثیر گسترده تر حضور انسان بر منطقه و چگونگی تأثیر تغییرات آب و هوایی بر حیوانات این منطقه را در آن زمان مطالعه کنند.

الیسا کالاس، باستان ‌شناسی که در این سایت کار می‌ کند، در تکمیل توضیحات همکار خود می‌ گوید: ما می ‌توانیم اطلاعات زیادی را از اینجا به دست آوریم، به عنوان مثال یافته های اخیر اطلاعات ارزشمندی در مورد تغییرات آب و هوایی، چگونگی تأثیر آن بر حیوانات و نقش انسان در دوران باستان را به پژوهشگران ارائه می کند. در این رابطه باید اذعان داشت که تأثیر انسان بر محیط زیست که با آنچه که اکنون در حال وقوع است از نظر محیط زیست مطابقت دارد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: reuters
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل