نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تلاش برای تائید هویت ژنتیکی نفرتی تی

به گزارش سیناپرس، زاهی حواس، مصر شناس برجسته، فاش کرده است که باستان شناسان پس از کشف دو مومیایی در دره پادشاهان، به موفقیت بزرگی دست یافته اند. در حالی که باستان شناسان هنوز منتظر نتایج آزمایش دی ان ای مومیایی های کشف شده هستند، آنها معتقدند که بقایای ملکه نفرتیتی و دخترش آنخ سنامون، همسر توت عنخ آمون را به دست آورده اند.

بر این اساس زاهی حواس گفت: مطمئن هستم که کشف قطعی مومیایی نفرتیتی را تا یکی دو ماه دیگر فاش خواهم کرد. این مومیایی‌ها از مقبره‌های KV21 و KV35 در دره پادشاهان در اقصر کشف شده اند.

وی در ادامه توضیحاتش اضافه کرد: اگر معلوم شود مومیایی کشف شده متعلق به ملکه نفرتیتی است، سی تی اسکن انجام خواهند داد تا زیبایی واقعی این ملکه مشهور را که طبق گزارش ها افسانه ای است، آشکار کنند.

با این حال، حواس توضیح داد:بسیاری از بخش های تاریخ مصر باستان هنوز ناشناخته است زیرا دانشمندان هنوز بسیاری از بقایای آن را کشف نکرده اند. ما به سختی ۳۰ درصد از تاریخ غنی مصر را در حفاری های باستان شناسی پیدا کرده‌ایم.

بر اساس متون تاریخی و مستندات باستان شناسی می دانیم که ملکه نفرتیتی از ۱۳۵۲ تا ۱۳۳۶ قبل از میلاد، زمانی که مصر در پررونق ترین حالت خود بود، سلطنت کرد. وی به همراه همسرش فرعون آخناتون اهمیت زیادی در تاریخ مصر داشته و ملت را از شرک به دین پرستش خدای واحد به نام آتون سوق دادند که از اعتقادات و اعمال خدای خورشید پیروی می کرد.
به گزارش سیناپرس، با این حال، هنگامی که داماد آنها توت عنخ آمون به حکومت رسید، خدای آتون را رد کرده و خدایان مصر را مجددا به قدرت رساند. در نهایت پس از مرگ ملکه نفر تی تی ، کاهنان اعظم بناهای یکتا پرستی ایجاد شده توسط آخناتون را تخریب و نام او را از اسناد حذف کردند.

علی‌رغم حذف نام این فرعون و ملکه زیبای وی از کتاب‌های تاریخ، دانشمندان همچنان ۳ هزار و ۳۰۰ سال پس از روزگار آن ها،  مجذوب ملکه خورشید هستند.

به گزارش سیناپرس، میشل موران، نویسنده کتاب نفر تی تی، در این رابطه گفت: او کلئوپاترای زمان خود بود. به همان اندازه زیبا، به همان اندازه ثروتمند، و به همان اندازه قدرتمند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: unilad
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل