نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پرتاب ۵۲ ماهواره استارلینک جدید به مدار زمین

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد ایلان ماسک با عزمی جدی در حال توسعه سیستم اینترنت ماهواره ای استارلینک بوده و در این راستا شب گذشته اسپیس ایکس موشکی را با ۵۲ ماهواره استارلینک به مدار زمین  پرتاب کرد .

این ماموریت توسط یک موشک فالکون ۹ و از مرکز فضایی  کیپ کاناورال انجام شد. بر اساس اطلاعیه رسمی اسپیس ایکس، کلیه ماهواره های فوق بر اساس برنامه ریزی انجام شده در مدار مناب خود قرار گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند.
به گزارش سیناپرس، موشک فضایی استفاده شده در این ماموریت جز موشک های چندبار مصرف بوده و شرکت اسپیس ایکس ساعاتی پیش توییت کرد که موشک فالکون ۹ مورد استفاده در ماموریت فوق، پس از پرتاب از فلوریدا، بر روی سکوی A Shortfall of Gravitas در اقیانوس اطلس فرود آمده است. 

به گزارش سیناپرس، گفتنی است شبکه استارلینک برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت با استقرار تعداد زیادی ریزماهواره طراحی شده است. اسپیس ایکس تخمین می زند که پرتاب ۱۱ هزار ماهواره و راه اندازی آنها ۱۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

این شرکت ادعا می کند که می تواند دسترسی به اینترنت دارای پهنای باند با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه ارائه دهد که مطابق با استاندارد 5G است. از ماه می سال ۲۰۱۹، اسپیس ایکس بیش از ۲۵۰۰ ماهواره استارلینک را به مدار زمین پرتاب کرده است.

مترجم: جاوید خیرخواه
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل