ابتلای هزاران نفر به تب دنگی در پاکستان

به گزارش سیناپرس، وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد که در مجموع ۴۰۲ مورد جدید تب دنگی در ۲۴ ساعت گذشته در سند شناسایی شده است. منطقه ای که بیشترین آسیب را دیده است، کراچی، مرکز استان بوده که ۲۹۷ مورد جدید را گزارش کرده است.
گفتنی استتعداد مبتلایان به دنگی در سند در ماه سپتامبر به ۴۳۱۹ نفر افزایش یافته است و مجموع مبتلایان به دنگی در سال جاری به ۶۸۸۸ نفر رسیده است.

اداره بهداشت این استان پنجشنبه شب گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۳ نفر دیگر در استان خیبر در شمال غرب کشور به این بیماری مبتلا شده اند. تعداد مبتلایان فعال در استان در حال حاضر ۱۷۱۰ نفر و مجموع بیماران در سال جاری به ۵۸۶۹ نفر رسیده است.

مقامات بهداشتی این استان روز پنجشنبه اعلام کردند، علاوه بر این، استان پنجاب شرقی ۱۹۶ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است. شهر راولپندی پنجاب ۶۷ مورد جدید گزارش کرده و پس از آن لاهور پایتخت این استان با ۶۳ مورد قرار دارد. تعداد کل موارد در پنجاب در سال جاری به ۴۰۶۳ نفر رسیده است.

به گزارش سیناپرس، مقامات بهداشتی پاکستان روز گذشته اعلام کردند، اسلام آباد پایتخت این کشور ۷۷ مورد جدید ابتلا را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است که مجموع مبتلایان را در سال جاری به ۱۷۳۴ نفر رساند.

به همین دلیل دولت پاکستان یک کمپین ضد تب دنگی راه اندازی کرده است و از جمله اقدامات انجام شده می توان به افزایش آگاهی عمومی در واکنش به سطح هشداردهنده بالای موارد و اقدامات ویژه ای را در نقاط خطرناک و در معرض بالای خطر تب دنگی به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری اشاره کرد.

مترجم: زهرا همراز
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا