به گزارش سیناپرس، با آشکارتر شدن اثرات تغییرات آب و هوایی و آتش سوزی های مکرر جنگل ها، سیل های گسترده و طوفان های قوی تر، شرکت های خودروسازی انتظار دارند مردم در آینده سرمایه گذاری در خودرو های الکتریکی را آغاز کنند.
مطالعات پژوهشگران دانشگاه استنفورد نشان می دهد که شارژ خودروهای الکتریکی در شب هزینه بیشتری داشته و می تواند شبکه برق محلی را تحت فشار قرار دهد. محققان پیشنهاد می کنند که رانندگان خودروی خود را در محل کار یا ایستگاه های شارژ عمومی شارژ کنند. مزیت دیگر شارژ در روز در ایستگاه های عمومی این است که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.
رام راجا گوپال، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه استنفورد، در رابطه با موضوع فوق می گوید: ما به سیاستگذاران توصیه می کنیم تا نرخ هایی را در نظر بگیرند که شارژ روزانه را ترویج کرده و سرمایه گذاری در زیر ساخت شارژ را در سطح شهر تسهیل کنند با این حال، تغییر از سوخت های فسیلی به برق باعث ایجاد فشار در شبکه برق می شود.
سیوبهان پاول، دکترای مهندسی مکانیک و از اعضای این تیم مطالعاتی، در رابطه با موضوع فوق گفت: ما توانستیم نشان دهیم که با شارژ کمتر در خانه و شارژ بیشتر در روز، ایالات متحده به ظرفیت تولید و ذخیره سازی کمتری نیاز داشته و انرژی خورشیدی و بادی را هدر نخواهد داد. همه کشورها ممکن است نیاز به تجدید نظر در ساختار قیمت گذاری برق داشته باشند، زیرا نیازهای شارژ خودروهای الکتریکی آن ها افزایش یافته و به این ترتیب شبکه برق رسانی آنها تغییر می کند.
به گزارش سیناپرس، این موضوع نیازمند ایجاد زیرساخت های جدیدی است زیرا برای نمونه اگر نیمی از وسایل نقلیه در ایالات متحده الکتریکی باشند، برای شارژ آن ها به بیش از 5.4 گیگاوات ذخیره انرژی – معادل پنج راکتور بزرگ انرژی هستهای – نیاز است. با این حال، اگر مردم خودرو های برقی خود را در محل کار به جای خانه شارژ کنند، انتظار می رود تقاضای برق به 4.2 گیگاوات کاهش یابد.
شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی Nature Energy منتشر شده است.
مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: studyfinds