نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برنامه ریزی برای انجام مسابقه فوتبال در فضا

به گزارش سیناپرس،  سخنگوی آژانس فضایی روسیه روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری آنلاین اعلام کرد: فضانوردان روسی سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین قصد دارند با فضانورد ناسا فرانسیسکو روبیو در ایستگاه فضایی بین المللی فوتبال بازی کنند.

سرگئي پروکوپیف در این رابطه گفت: هر سه نفر ما طرفدار فوتبال هستیم و این ورزش را دنبال کرده و گاهی فوتبال بازی می کنیم. من فکر می کنم ما فرصتی خواهیم داشت که انجام یک مسابقه فوتبال را در ایستگاه بین المللی تکرار کنیم.

من قبلاً در سال ۲۰۱۸ با همکارانم اولگ آرتمیف و الکساندر گرست در ایستگاه فوتبال بازی کرده ام. البته بازی در شرایط بی وزنی با روی زمین کمی متفاوت است و اول شما باید توپ را پیدا کرده و سپس شوت بزنید.

این فضانورد علاقه مند به فوتبال در ادامه توضیحاتش افزود: به هر حال ما قبلاً تنیس، بدمینتون و سایر ورزش‌های مورد علاقه و سنتی را در  ایستگاه بین المللی فضایی بازی کرده‌ایم. بنابراین مطمئناً می ‌توان مدعی شد که امکان این وجود دارد که با لذت در فضا ورزش کرد.

به گزارش سیناپرس،  گفتنی است موشک Soyuz-2.1a حامل فضاپیمای Soyuz MS-22 در ساعت۱۶  و ۵۴ دقیقه امروز ۲۱ سپتامبر برابر با ۳۰ شهریور از مرکز فضایی بایکونور قزاقستان به مدار زمین اعزام خواهد شد. خدمه فضاپیما متشکل از فضانوردان آژانس فضایی روسیه، سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین و روبیو فرانسیس فضانورد ناسا خواهند بود.

ماموریت فضایی آنها ۱۸۸ روز به طول خواهد انجامید. این اولین پرواز سایوز بر اساس توافقنامه تعویض صندلی بین ناسا و آژانس فضایی روسیه خواهد بود. این فضاپیما همچنین حدود ۱۲۰ کیلوگرم محموله حمل خواهد کرد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل