نگاه بانک ها کارآفرینانه نیست

دکتر حسین کزازی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: سیستم های بانکی در کشور و از جمله استان همدان نگاه کارآفرینانه نداشته  و به این موضوع بها نمی دهند در حالیکه بانک ها باید ریسک پذیر بوده و به کارآفرینان اعتماد کنند.

وی افزود: یک کارآفرین باید در ابتدا و قبل از انجام هر کاری بازار را مد نظر داشته باشند و این در حالیست که بسیاری از کارآفرینان بعد از انجام کار و اجرای طرح و هنگام رسیدن به محصول به فکر بازار فروش محصول می افتند و به این ترتیب با شکست ممکن است مواجه شوند، بنابراین یک کارآفرین باید از همان ابتدا بحث بازار را مد نظر داشته باشد.

دکتر کزازی خاطرنشان کرد: یک کارآفرین  هنرمندی است که هنر در کنار هم قرار دادن سرمایه و صاحبان علم و دانش را در کنار هم قرار می دهند و لزوما نباید خودش صاحب سرمایه و تخصص باشد.

رئیس پارک علم و فناوری ادامه داد: یک کار آفرین باید قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشد  و به صورت ضابطه مند به کار ورود یابد همچنین با دیپلماسی خاصی سرمایه داران و صاحبان علم را در کنار یکدیگر قرار دهد.

وی گفت: یک کارآفرین الزاما نباید سرمایه دار باشد اما با هنری که دارد می تواند سرمایه دار و صاحبان علم را کنار یک دیگر بچیند و در نهایت در حوزه کاری اش موفق خواهد شد.

دکتر کزازی یادآور شد: کارآفرینان باید به سمت کارآفرینی بر اساس نوآوری پیش روند چرا که سایر طرح ها مسیر مشخص دارد، اگر کارآفرینی بر مبنای زیست بوم نوآوری باشد و مسیری جدید را طراحی کند به پیشرفت علمی کشور کمک بزرگی خواهد شد.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا