تدفین ملکه مصرف برق را کاهش داد

به گزارش سیناپرس، مراسم تدفین ملکه انگلیس همراه با افت شدید برق به میزان دو گیگاوات بود که معادل خاموش شدن ۲۰۰ میلیون لامپ است. گزارش شد که میلیون ‌ها نفر در بریتانیا طی مدت زمان تدفین ملکه انگلیس، کارهای عادی و روزانه خود را متوقف کرده و به تماشای این مراسم پرداختند.

با توجه به گزارش های شبکه ملی  برق بریتانیا، مصرف انرژی همزمان با شروع مراسم تدفین به میزان قابل توجهی پائین آمده و به تدریج در طول مراسم خاکسپاری ملکه به میزان ۵۰۰ مگاوات افزایش یافت، زیرا برخی از مردم شروع به از سرگیری فعالیت های عادی خود، مانند تهیه صبحانه کردند. اما، در طول دو دقیقه سکوت برنامه ریزی شده در طول مراسم تدفین، سطح انرژی دوباره به میزان ۵۰۰ مگاوات کاهش یافت، زیرا مردم کارهایی را که انجام می ‌دادند متوقف کردند.

به گزارش سیناپرس، سخنگوی شرکت انرژی بریتانیا در این رابطه می ‌گوید: حدود ساعت ۱۰ و نیم  صبح، مردم کاری را که انجام می‌دادند، مانند جاروبرقی زدن یا هر چیز دیگری را متوقف کردند تا تلویزیون هایشان را روشن کنند که انرژی بسیار کمتری مصرف می‌ کند.  

مصرف برق در ابتدای مراسم تشییع جنازه در همین حد باقی ماند، اما با ادامه مراسم، ۵۰۰ مگاوات دیگر افزایش یافت، زیرا مردم رفته رفته کارهای عادی خود را از سر گرفتند.
گفتنی است این مراسم علاوه بر جنبه تشریفاتی و مذهبی، اهمیت ویژه ای از نظر گردشگری داشت زیرا هزاران نفر از سراسر جهان سفر کردند تا در هاید پارک جمع شده و آخرین سفر ملکه و مراسم تشییع جنازه وی را ببینند. طی این مراسم، تابوت ملکه در یک ماشین نعش کش قرار داده شد تا به قلعه ویندزور برده شده و در کنار همسرش شاهزاده فیلیپ دفن شود.

مترجم: حمید تعالی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا