نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابداع داروی جدیدی برای کمک به کاهش وزن

به گزارش سیناپرس به نقل از livemint، تحقیقات جدید با بررسی زمان موردنیاز برای رسیدن به هدف گلوکز خون نشان می دهد که داروی جدید «تیرزپاتید» در مقایسه با سایر داروهای دیابت، در کنترل قند خون واکنش بسیار سریع تری نشان می دهد. 
همچنین محققان اعلام کرده اند که این دارو به دستیابی سریع تر برای رسیدن به کاهش وزن به ویژه در مبتلایان به دیابت نوع دو کمک می کند چرا که این دارو از عملکرد دو هورمون طبیعی آزادکننده انسولین و سرکوب کننده اشتها تقلید می کند. 
محققان طی آخرین تحلیل های کارآزمایی که انجام داده اند، نشان دادند بزرگسالانی که با دوزهای مختلف «تیرزپاتید» تزریقی 5، 10 و 15 میلی گرم درمان شده اند، حدود 4 هفته زودتر از افرادی که با «سماگلوتاید» تزریقی تحت درمان بوده اند، به هدف کنترل قند خون رسیده اند به طوری که بین 4 تا 12 هفته زودتر از افرادی که یک بار در روز با انسولین درمان می شوند، بهبود می یابند.

به گزارش سیناپرس، داروی «تیرزپاتید» از آنجایی که محققان ویژگی دو داروی آزادکننده طبیعی انسولین و هورمون های سرکوب کننده اشتها را داخل یک ویال گنجانده اند، دارویی غیرعادی و منحصربه فرد محسوب می شود.

به گزارش سیناپرس، گامی که محققان در حال حاضر برای کاهش قند خون و کاهش وزن برداشته اند بسیار مؤثرتر از روش های فعلی عمل کرده و دیابت نوع دو را در موقعیت بهتری قرار می دهد.

اما به رغم اثربخشی بالایی که این داروی جدید دارد، اما محققان هشدار داده اند که افراد حتما همزمان با مصرف این دارو باید رژیم غذایی سالم و ورزش مداوم را داشته باشند در غیر این صورت اگر بدن انسولین تولید و مصرف نکند، باعث بالا رفتن میزان قند خون در بدن می شود.

داروی «تیرزپاتید» مولکول واحدی است که در گروه داروهای جدید دیابت قرار می گیرد که از دو هورمون «پلی پپتید انسولینوتروپیک وابسته به گلوکز» و «پپتید- 1 مشابه گلوکاگون» تقلید می کند که در تنظیم قند خون و کاهش اشتها نقش مهمی دارند.

به گزارش سیناپرس، در ماه می 2022، سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو را به عنوان درمان دیابت تأیید کرد.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل