نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عادلانه تر شدن مراقبت های بهداشت شنوایی با سیستم «تله هلث»

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش سازمان جهانی سلامت، 1.6 میلیارد نفر در سراسر جهان با کم شنوایی زندگی می کنند. این در حالی است که بسیاری از این موارد که به دلیل سر و صدای زیاد، عفونت های گوش درمان نشده و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی یا اصطلاحا اتوتوکسیک به وجود می آیند، قابل پیشگیری هستند.

آمارها نشان می دهند که حدود نیمی از جوانان و بزرگسالان جوان در معرض خطر کم شنوایی به دلیل قرار گرفتن در معرض صداهای معروف به تفریحی هستند.

محققان معتقدند که نظارت دقیق می تواند نتایج بهتری برای بیماران مبتلا به کم شنوایی ایجاد کند. به عنوان مثال، تخمین زده می شود که 60 درصد کم شنوایی دوران کودکی را می توان از طریق تشخیص زودهنگام و مداخله صحیح کاهش داد. اما برخی افراد نظیر جمعیت های روستایی، اغلب فاقد متخصصان و فناوری لازم برای تشخیص این بیماری هستند و بایستی برای آن ها نیز فکری درخور نمود.

به گزارش سیناپرس، در همین زمینه، محققانی از دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس (UAMS)، در یک پژوهش جدید بررسی کرده اند که چگونه می توانند راه حل های سلامت دیجیتال مربوط به خدمات شنوایی را در محیط های بالینی و تحقیقاتی گسترش دهند.

آن ها می گویند: اگر مشکل کم شنوایی تشخیص داده نشده و درمان نشود، می تواند عواقب مادام العمر قابل توجهی برای افراد داشته باشد. کاهش شنوایی قابل پیشگیری می تواند بر گفتار، ارتباطات، عملکرد تحصیلی، فرصت های شغلی و کیفیت زندگی تأثیر منفی بگذارد.

ارزیابی شنوایی از طریق سیستم های بهداشت از راه دور به بیماران این امکان را می دهد که به مراقبت در خانه یا یک کلینیک محلی دسترسی داشته باشند، در حالی که یک متخصص صدها مایل دورتر و در یک مرکز شهری آن ها را معاینه می کند. 

به گزارش سیناپرس، در این سیستم به جای تجهیزات رومیزی در یک اتاق عایق صدا، آزمایش گر شنوایی از یک هدست بی سیم که توسط تلفن همراه یا لپ تاپ کنترل می شود استفاده می کند.

مجریان این تحقیق می گویند: فناوری سلامت دیجیتال، یک فناوری همه کاره است و از بسیاری جهات می تواند بیماران را در همان جایی که هستند به نوعی ویزیت کند. درواقع نقطه قوت واقعی چنین سیستم هایی آن است که می توانند از رویکرد حضوری و بازدید محور به رویکرد شخص محور گذر کنند و از این طریق، بهتر با شرایط زندگی و نیازهای افراد منطبق گردند.

آن ها می افزایند: به عنوان یک ابزار تحقیقاتی نیز، سیستم تله هلث یا سلامت از راه دور به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا داده‌های غیرمتمرکز بیشتری را در مورد شنوایی جمع‌آوری کنند، بدون اینکه نتایج تحقیقشان به خطر بیفتد.

به گفته آن ها، کار زیادی باید انجام شود تا اطمینان حاصل کنیم که همه افراد بدون توجه به محل زندگی‌شان به مراقبت‌های بهداشتی شنوایی، دسترسی برابر دارند و شواهد تولید شده در آزمایش‌های بالینی مرتبط با شنوایی، به اندازه کافی قوی هستند.

به گزارش سیناپرس، این یافته ها در نشریه بین المللی The Journal of the Acoustical Society of America منتشر شده اند.

ترجمه: عباس روشن بین

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل