نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف چای

به گزارش سیناپرس اردبیل، تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که حداقل چهار فنجان در روز چای مصرف می کنند، 17 درصد کمتر به بیماری دیابت مبتلا می‌‌شوند.دانشمندان دانشگاه ووهان چین می گویند:« این یافته ها در مورد انواع چای صدق می کند».

این پروژه در سراسر جهان بیش از یک میلیون شرکت کننده را به طور متوسط به مدت ده سال مورد آزمایش قرارداد تا به نتیجه برسد. نویسندگان مطالعه ترکیبات معروف به فلاونوئیدهای موجود در چای را برای ایجاد این مزیت شناسایی کرده اند. این مواد شیمیایی طبیعی رادیکال های آزاد مضر را از بین می برند.

Xiaying Li، نویسنده اصلی، از دانشگاه علم و صنعت ووهان در چین، نتایج را هیجان‌انگیز توصیف می‌کند. لی پیشنهاد می‌کند که افراد می‌توانند کاری به سادگی نوشیدن چهار فنجان چای در روز انجام دهند تا خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند. لی و همکارانش برای تحقیقات خود داده‌های 19 مطالعه شامل 1076311 داوطلب در هشت کشور را گردآوری کردند.

طبق نتایج این تحقیقات نوشیدن یک تا سه فنجان در روز خطر دیابت را چهار درصد کاهش می دهد. با این حال، افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، 17 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

فواید چای برای سلامتی مدت هاست ثابت شده است. چای می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و حتی می تواند به مبارزه با سرطان، آلزایمر و بیماری های قلبی عروقی و دیابت کمک کند.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که نوشیدن چای در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 به شرطی مفید است که زیاد مصرف شود. این امکان وجود دارد که اجزای خاصی در چای، مانند پلی فنل‌ها، سطح گلوکز خون را کاهش دهند، اما باید به مقدار کافی از این ترکیبات زیست فعال برای از بین بردن دیابت استفاده شود.
برای بررسی تاثیرات مصرف چای بر دیابت تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

 

منبع:

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل